Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens, Sprint, T4B, Alumbrados w walce o kielecki ITS

infotrans
21.11.2019 08:30

Kielcesą coraz bliżej wdrożenia systemu ITS.

Miasto uzyskało oferty od trzechpodmiotów, które chcą wykonać to zamówienie:

  • konsorcjum firm: T4B Sp. z o.o. i Sprint S.A. – cena 39 126 094,81PLN,

  • Alumbrados Viarios Sociedad Anonima S.A. Oddział w Polsce – cena31 744 458,20 PLN,

  • Siemens Mobility Sp. z o.o. – cena 44 981 100,00 PLN.

Miastozamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia kwotę33 668 431,00 PLN. To nieco więcej niż najtańsza oferta. Jest więcszansa na pozytywny finał. Inwestycja ma być realizowana w trybie „zaprojektuji wybuduj”. Wdrożenie ITS ma nastąpić w ciągu 120 tygodni od dnia zawarciaumowy.

Cele inwestycji

Cel główny inwestycji to podniesienie atrakcyjności transportu publicznegooraz usprawnienie zarządzania ruchem w Kielcach. Ma on być realizowanychpoprzez wykonanie następujących celówszczegółowych:

– kontrolowanie ruchu samochodowego w sieci drogowej oraz zmniejszeniestanu jej zatłoczenia,

– bardziej efektywne wykorzystanie istniejącej infrastruktury drogowej itransportowej,

– usprawnienie i tym samym zwiększenie atrakcyjności oferty przewozowej wtransporcie publicznym,

– poprawa bezpieczeństwa i komfortu ruchu poprzez działania na rzeczzwiększenia konkurencyjności transportu publicznego wobec alternatywnych formtransportu do jakich należy ruch samochodowy oraz jego zmniejszenie zwłaszcza wobszarze projektu,

– skrócenie czasu podróży transportem publicznym poprzez wprowadzeniepriorytetów przejazdu,

– obniżenie kosztów przewozów w transporcie publicznym,

– zahamowanie odpływu pasażerów komunikacji zbiorowej obserwowane w wielumiastach w Polsce,

– poprawa bezpieczeństwa ruchu w wyniku zmniejszenia pracy przewozowej wtransporcie samochodowym wynikającym z poprawy oferty w transporcie publicznym,

– zmniejszenie ruchu samochodowego w wyniku uruchomienia systemów informacjio zatłoczeniu i miejscach postojowych eliminujących zbędny ruchsamochodowy,

– poprawa stanu środowiska naturalnego w wyniku zmniejszenia pracyprzewozowej w transporcie samochodowym wynikającym z poprawy oferty wtransporcie publicznym.

Co wejdzie w ITS?

Nakielecki ITS ma składać się z:

-centrumzarządzania ruchem – wiąże się to z przebudową pomieszczeń serwerowni w budynkuMZD przy ul. Prendowskiej, dostosowaniem i wyposażeniem centrum sterowania przyulicy Czarnowskiej oraz dostawą urządzeń i oprogramowania,

– systemu sterowania ruchem – obejmie on budowę przejazdów rowerowych na 21skrzyżowaniach, dostosowanie sygnalizacji na 61 skrzyżowaniach, wyposażenie 188pojazdów komunikacji zbiorowej w urządzenia żądania priorytetu,

– systemu informacji dla kierowców – czyli budowa 5 tablic i 2 znaków ozmiennej treści,

– systemu gromadzenia i analiz obrazu – montaż 113 kamer stałopozycyjnych,montaż 5 kamer panoramicznych, montaż urządzeń rozpoznawania numerówrejestracyjnych w 49 przekrojach.