Przetarg na projekt radomskiego lotniska
PrzedsiębiorstwoPaństwowe Porty Lotnicze (PPL) ogłosiło kolejne przetargi związane z budowąlotniska w Radomiu. Jedno zamówienie dotyczy projektu na budowę masztówoświetlenia nawigacyjnego, drugie – wykonania kompleksowego projektu całejinwestycji.
Ofertyw przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej budowy masztów oświetlenianawigacyjnego drogi startowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na lotnisku wRadomiu mają spływać do czwartku.
Na 23 grudnia zaplanowano natomiast otwarcie ofert w przetargu na”wykonaniu koncepcji, projektu budowlanego wraz z przeprowadzeniempostępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji wzakresie lotniska użytku publicznego na potrzeby inwestycji oraz przygotowaniuProgramu Funkcjonalno–Użytkowego”.
Jedna koncepcja
Rzecznik PPL Piotr Rudzki wyjaśnił PAP, że chodzi o stworzenie jednejspójnej koncepcji i projektu, który uwzględni wszystkie elementy niezbędne dofunkcjonowania lotniska.
„Przystępując do projektu budowy radomskiego lotniska, podzieliliśmy go naobszary związane m.in. z budową drogi startowej czy terminala. Teraz chodzi okompleksowe spojrzenie na lotnisko jako na całość, aby nie umknął nam żadenszczegół potrzebny do otwarcia portu lotniczego i jego właściwegofunkcjonowania w przyszłości” – zaznaczył rzecznik.
Nowy port lotniczy w Radomiu jest projektowany jako lotnisko czarterowe iobsługujące linie niskokosztowe. Po jego wybudowaniu prawie od podstaw, Radomprzejmie część ruchu lotniczego z Lotniska Chopina w Warszawie. Obecnierozbudowywana jest i wydłużana droga startowa. Na przyszły tydzień zaplanowanejest otwarcie ofert w przetargu na budowę nowego terminala, który powstanie wmiejsce starego. Według PPL lotnisko ma być gotowe w IV kw. 2021 r. W tymczasie możliwe też będzie uruchomienie pierwszych lotów z Radomia. W pierwszejfazie lotnisko ma obsłużyć rocznie 3 mln pasażerów, a docelowo 10 mln osób.
Radomska historia
Lotnisko w Radomiu rozpoczęło działalność w maju 2014 r. To jedyny portlotniczy użytku publicznego w Polsce, który powstał bez wsparcia unijnego.Miasto zainwestowało w jego utworzenie ponad 90 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
We wrześniu 2015 r. uruchomiono pierwsze regularne połączenia lotnicze -łotewskie linie Air Baltic przez kilka miesięcy oferowały loty z Radomia doRygi. Latem 2016 r. linie lotnicze SprintAir uruchomiły połączenia z Radomia doBerlina, Pragi, Wrocławia, Lwowa i Gdańska. Od listopada 2017 r. z Radomia nieodbywały się żadne regularne loty rejsowe. Port lotniczy bezskutecznie szukałprzewoźników i inwestora, który wyłożyłby pieniądze na niezbędne inwestycjeinfrastrukturalne – m.in. na wydłużenie pasa startowego i rozbudowę płytypostojowej. PPL kupiło radomskie lotnisko po tym, jak w połowie września ub.r.radomski sąd ogłosił upadłość spółki Port Lotniczy Radom. (PAP)
„