Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pół miliona pasażerów linii cmentarnych w Warszawie

infotrans
16.11.2019 10:15

Warszawiacy i gościeodwiedzający groby bliskich 1 i 2 listopada wybierali Warszawski TransportPubliczny. Korzystało z niego rekordowo dużo osób.

Odwiedzający warszawskie nekropolie podróżowali komunikacjąpubliczną, a nie samochodami prywatnymi i dlatego autobusy linii cmentarnychmogły szybko i sprawnie podjeżdżać na przystanki.

Na liniach cmentarnych, których w dniu Wszystkich Świętychoraz Zaduszek Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił 30 (z czego trzytramwajowe), kursowało 1 listopada 552, a 2 listopada 397 autobusów oraz po 32składy tramwajowe dziennie. Autobusy podstawiały się na przystanki nawet co 45sekund – z taką częstotliwością odjeżdżały autobusy linii C09, łączącej MetroMłociny z bramą główną Cmentarza Północnego.

Cmentarz Północny był najchętniej odwiedzaną nekropolią wWarszawie – w godzinach szczytu dowozowego między 10.00 a 14.30 w ciągu godzinyz autobusów wysiadało ok. 25 tys. osób. Szacujemy, że 1 listopada z liniicmentarnych oraz innych linii autobusowych i tramwajowych kursujących wrejonach cmentarzy skorzystało ponad  500tys. osób.

Ponad 280 tys.  sprzedanych biletów

We wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny pasażerowie kupili285,1 tys. biletów Warszawskiego Transportu Publicznego za łączną kwotę prawie3 mln zł. Najwięcej w automatach biletowych i aplikacjach mobilnych.

W całym okresie Wszystkich Świętych osoby podróżujące poWarszawie najchętniej wybierały automaty biletowe i aplikacje mobilne, wktórych kupiono prawie 94 proc. wszystkich biletów. Najpopularniejszym kanałemsprzedaży były stacjonarne automaty biletowe. W dwóch pierwszych dniachlistopada kupiono w nich ponad 136 tys. biletów za kwotę przekraczającą 1 mln459 tys. zł. Chętnie korzystano także z automatów w pojazdach, w którychzaopatrzono się w prawie 79 tys. biletów. Pasażerowie zapłacili za nie prawie655,6 tys. zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym oznacza to wzrost o 11,77 proc.

Na trzecim miejscu uplasowały się aplikacje mobilne, wktórych pasażerowie kupili 50,8 tys. biletów czasowych i krótkookresowych załączną kwotę prawie 198 tys. zł. Tu, podobnie jak w przypadku automatówmobilnych, odnotowano wzrost w porównaniu do roku 2018. Pasażerowie wydali nabilety w aplikacjach mobilnych o 14,23 proc. więcej.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się dodatkowe punktysprzedaży biletów, uruchomione w sąsiedztwie cmentarzy i popularnych punktówprzesiadkowych: przy cmentarzu Północnym, Bródnowskim i Powązkowskim oraz przyrondzie Wiatraczna, pl. G. Narutowicza i ul. Królewskiej. W ciągu dwóch dnisprzedano w nich 12,7 tys. biletów za kwotę 60 857 zł. Największą popularnościącieszyły się punkty przy Cmentarzu Północnym ( 3 317 sprzedanych szt.),Cmentarzu Bródnowskim (2 623 szt.) i Cmentarzu Powązkowskim ( 2 115 szt.).Pasażerowie najchętniej kupowali w nich bilety kartonikowe (biorąc pod uwagękryterium wartości, stanowiły one 82 proc. wszystkich sprzedanych biletów).

Punkty Obsługi Pasażerów ZTM były czynne 1 i 2 listopada: wewszystkich Świętych – 8 punktów, a w Dzień Zaduszny – 12. W tym czasiepasażerowie kupili ponad 3 tys. biletów, za które zapłacili ponad 186 tys. zł.