Pszczyna otworzy centrum przesiadkowe 4 listopada
25-tysięczna Pszczyna na Śląsku zyskała wybudowane kosztemponad 17,8 mln zł centrum przesiadkowe, integrujące różne formy transportu iusługi różnych przewoźników. Otwarcie położonego przy dworcu kolejowym obiektuzaplanowano na 4 listopada.
Centrum przesiadkowe ma umożliwić mieszkańcom powiatupszczyńskiego i turystom komfortowe i sprawne przesiadki z roweru, samochoduczy autobusu na pociąg, lub odwrotnie.
Budowa zintegrowanego centrum przesiadkowego w Pszczyniewraz z niezbędną infrastrukturą to największa inwestycja w historii powiatupszczyńskiego, realizowana wspólnie z gminą Pszczyna. Prace budowlane trwały odczerwca zeszłego roku.
13 linii
„Z Powiatowego Centrum Przesiadkowego odjeżdżać będąautobusy kursujące w ramach 13 linii – powiatowych, gminnych i komercyjnych, wkierunku wszystkich gmin powiatu. Z przystanku przy obiekcie odjeżdżać będzierównież dalekobieżna linia do Zakopanego” – poinformowała starostapszczyński Barbara Bandoła.
W budynku centrum przesiadkowego powstała poczekalnia dlapodróżnych oraz pomieszczenia do obsługi pasażerów i kierowania ruchem, punktinformacji turystycznej, toalety, pokój dla matki z dzieckiem i zapleczetechniczne. Obok budynku powstała wiata przystankowa z sześcioma stanowiskamidla autobusów komunikacji lokalnej i dalekobieżnych. Informacje przekazująpasażerom elektroniczne tablice, a także specjalne punkty, tzw. infoboksy.
Przy centrum przesiadkowym postał parking rowerowy na 180jednośladów oraz parkingi dla 200 samochodów i postój taksówek. Gruntownie przebudowanoukład drogowy w okolicach Placu Dworcowego oraz ulic Sokoła i Kościuszki, atakże trakty pieszo-rowerowe, chodniki i zjazdy. Posadzono prawie sto drzew.
Pro-komunikacyjny powiat
Powiat pszczyński, który zrealizował przedsięwzięcie, jestorganizatorem komunikacji na dwóch liniach: Pszczyna-Suszec (przedłużonej doŻor) oraz Pszczyna-Pawłowice. To bardzo popularne trasy – w ubiegłym roku zewszystkich linii komunikacji publicznej na terenie powiatu pszczyńskiegoskorzystało ponad 400 tys. pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Część zrealizowana przez powiat pszczyński, czyli budowacentrum przesiadkowego oraz prowadzących do niego dróg, kosztowała ponad 17,8mln zł, z czego prawie 15,2 mln zł to środki unijne. Ponadto, gmina Pszczynabuduje – w ramach drugiej części wspólnego projektu, wartej 26,8 mln zł -system tras rowerowych o łącznej długości ponad 20 km oraz dwa mniejsze centraprzesiadkowe w Wiśle Wielkiej i miejscowości Piasek.
Wartość całego projektu, czyli budowy centrumprzesiadkowego, przebudowy prowadzących do niego dróg, parkingów oraz systemutras rowerowych i dwóch mniejszych centrów przesiadkowych w sołectwach Pszczynyprzekracza 44,6 mln zł, z czego unijna dotacja przekracza 36,7 mln zł.(PAP)
„