Sosnowiec przekroczył przesiadkowy półmetek
W Sosnowcu zostaną zbudowane (i rozbudowane) węzłyprzesiadkowe. Miasto już wybrało wykonawców, którzy zrealizują poszczególnezadania. Nie wszystko jednak co było pierwotnie zaplanowane uda się wykonać.
Inwestycja była podzielona na pięć części, z czego:
– część I – dotyczy węzła przesiadkowego w rejonieul. 3 Maja na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego,
– część II – węzeł przesiadkowy w rejonieskrzyżowania ul. Ostrogórskiej, Henryka Sienkiewicza, 1 Maja,
– część III – węzeł przesiadkowy w rejonie skrzyżowanaulic 3 Maja – Żeromskiego,
– część IV – węzeł przesiadkowy w okolicyskrzyżowania ul. Piłsudskiego, al. Mireckiego i ul. Starej,
– część V – węzeł przesiadkowy w rejonie skrzyżowaniaul. Piłsudskiego z ul. Sobieskiego.
Wykonawcy ikoszt poszczególnych węzłów
Miasto już wie kto wykona poszczególne zadania i ilebędą kosztować:
– część I – Eurovia Polska S.A. – wartośćzamówienia – 7449 000,00 PLN,
– część II – unieważniono postępowanie przetargowe zuwagi na zbyt wysokie ceny od wykonawców,
– część III – Silesia Invest Sp. z o.o. Sp. k. –wartość inwestycji – 3000 000,00 PLN,
– część IV – konsorcjum firm: AMBET Sp. z o.o. Sp. k.(lider) oraz PROKOM Construction Sp. z o.o. – 2 449 500,00 PLN,
– część V – unieważniono postępowanie przetargowe zuwagi na zbyt wysokie ceny od wykonawców.
Węzły, co do których znaleziono wykonawców powstaną wciągu 15 miesięcy od podpisania umów.
Węzeł 3 Maja –Piłsudskiego
Przywęźle w rejonie ul. 3 Maja i ul. Piłsudskiego przewidziane są następująceprace:
– przebudowaobiektu przejścia podziemnego,
– dobudowafragmentu ścieżki rowerowej od ul. Ludwika Mierosławskiego do ul. Kościelnej,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– dobudowafragmentu chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż ul. 3 Maja/Piłsudzkiego,
– odtworzeniei urządzenie zieleni miejskiej na trasie przebudowywanych ciągów pieszych,
– zabudowawiaty przystankowej – na peronie autobusowym przy ul. Dęblińskiej,
– zabudowawiaty na rowery – w rejonie ul. Dęblińskiej,
– wprowadzeniestrefy ruchu – 30 km/h – wraz z oznakowaniem pionowym, poziomym oraz progamispowalniającymi, wyspowymi.
Węzeł3 Maja – Żeromskiego
Zkolei inwestycja dotycząca węzła 3 Maja – Żeromskiego obejmie:
– przebudowęobiektu przejścia podziemnego,
– zabudowętoalety publicznej od strony parku wraz z przyłączem do kanalizacji, sieci energetyczneji wodociągowej,
-zabudowę wiaty na rowery,
– prace przy fragmencie chodnika dookoła toaletypublicznej.
Węzeł – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego , al. Józefa Mireckiego i ul. Stara
Wprzypadku tego węzła przewidziany zakres prac to:
– przebudowaobiektu przejścia podziemnego,
– wykonaniefragmentu ścieżki rowerowej od strony ul. Starej i Mireckiego,
– przebudowaistniejących chodników i ciągów pieszych w obrębie przejścia,
– usunięcie fragmentu istniejącegochodnika przy schodach, wraz z wysianiem trawy.
„