Warszawa konsultuje węzły przesiadkowe
Jakie mają byćwarszawskie węzły przesiadkowe? W jaki sposób je projektować i budować, żebyzapewniały jak najbardziej komfortowe i bezpieczne przesiadki między różnymiśrodkami transportu?
Trwają właśnie konsultacje społeczne przed opracowaniemstandardów i wytycznych. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje propozycje. Każdegoroku Warszawskim Transportem Publicznym podróżuje ponad miliard osób. Oznaczato, że codziennie na przystankach pojawia się około pięciu milionów pasażerów,którzy wykonują około 1,8 mln przesiadek. Węzły przesiadkowe są niezwykle ważnączęścią układu komunikacyjnego, a ich rola i może wzrastać po otwarciukolejnych odcinków linii metra M2. W samej Warszawie węzłów przesiadkowych jest217, z czego część nawet o znaczeniu ponadmiejskim, takie jak: DworzecWileński, Dworzec Wschodni czy Warszawa Lotnisko Chopina.
Co jest ważne przyocenianiu jakości węzła przesiadkowego?
Pod uwagę trzeba wziąć: rozmieszczenie informacjipasażerskiej, system informacji wizualnej, głosowej czy dotykowej, urządzeniatechniczne w węźle, schody ruchome, pochylnie, windy, przejścia podziemne orazinne elementy węzła zapewniające dogodne przesiadanie się.
Dlatego potrzebny jest zbiór wytycznych i rekomendacjidotyczących planowania, projektowania, wykonawstwa i eksploatacji węzłówprzesiadkowych ma poprawić jakość podróżowania komunikacją miejską poWarszawie.
Wstępną koncepcja dokumentu już istnieje, można ją pobrać,ale ważne są też opinie pasażerów WTP. Konsultacje trwają do 25 października2019 roku.
Jak można wziąć udział?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zaplanowane zostały dwa spotkania konsultacyjne
10 października (czwartek), godz. 18:00-21:30, CentrumKreatywności Targowa, Targowa 56
24 października (czwartek), godz. 16:30-20:00, Marszałkowska77/79
Można też przesłać swoje opinie i uwagi e-mailem na [email protected] Pomysły mieszkańców, zgłoszone podczas konsultacji orazprzesłane e-mailem, zostaną wykorzystane do stworzenia końcowego Opracowaniastandardów i wytycznych dla węzłów przesiadkowych w m.st. Warszawie.Opracowanie to będzie miało charakter uzupełniający w stosunku do innychmiejskich standardów oraz dokumentów o charakterze strategicznym, wszczególności w stosunku do Standardów Dostępności dla Miasta StołecznegoWarszawy oraz Standardów i Wytycznych projektowych i wykonawczychinfrastruktury dla pieszych w m. st. Warszawie.
„