Jaki tabor do obsługi CPK? Poznaliśmy nieco szczegółów
Próbęodpowiedzi m.in. na pytanie jaki tabor będzie obsługiwał CPKpodjęli uczestnicy konferencji Zakup taboru na potrzeby KomponentuKolejowego CPK.
Jakpowiedział przedstawiciel NCBiR Kamil Grotnik liczy się prędkość,wielosystemowość i zagadnienia innowacyjne. Takie kryteria możespełnić i ezt, ale i skład wagonowy z lokomotywą. Nowością mabyć za to automatyczna odprawa bagażu.
Taborma wpisywać się w najbardziej efektywny system transportowy wPolsce – powiedział pełnomocnik rządu Patryk Wild. Ma być totabor wygodny, z wygodnymi siedzeniami, wygodniejszymi niż wautobusie, samochodzie czy samolocie, około 20 calowe – wyjaśniał.Jest to komfort niespotykany w autobusach. Takie rozwiązanie wymuszaszerokość pudła na około 3 m. Pociąg powinien odznaczać siętakże niewielką odległością między krawędzią peronu. Ważnebędzie też skrócenie członów, które według Wilda nie mogąmieć ponad 20 m a około 17 m. Tabor ma być ekonomiczny i lekki –tłumaczył dalej Wild. Trzeba zastosować odpowiednie rozwiązaniadotyczące wózków i ich posadowienia plus rozwiązania materiałowe.Wejścia muszą być na wysokości około 780 mm pgs, aby wymianapasażerska była szybka. To trudne rozwiązania ale są możliwe dozrealizowania – mówił Wild.
Dodałteż, że zamawiana seria będzie to bardzo duże zamówienie. Liczbaskładów potrzebnych do obsługi systemu to 150 do ruchu, 180 doobsługi całego systemu. Zamówienie zatem obejmie około 150-160sztuk, bo PKP Intercity mają 20 składów ED250, które mogąjeździć do CPK.
To,że do obsługi CPK potrzebna będzie długa seria pociągów wpłyniena powtarzalność części i niższą cenę niż przy krótkichzamówieniach. Będziemy mogli liczyć na modułowość części –zapewniał Wild.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pewnejest także to, że kryteriów takiego taboru nie spełnia żaden zistniejących pojazdów, ale są pojazdy, które spełniają dużąich część. Na ich bazie można przygotować pojazd dla CPK –podkreślił Wild.
„