Znowu będzie remont stacji Warszawa Zachodnia

inforail
20.09.2019 07:21

Stacja WarszawaZachodnia zmieni się – poinformowały dziś PKP PLK. A to oznacza kolejny wostatnich latach remont. Tym razem bardziej kompleksowy.

Bo, jak podały PKP PLK, dla podróżnych będą perony z windamii schodami ruchomymi, zadaszenie chroniące przed złą pogodą, wygodne przejściepodziemne, dobre połączenie kolei z komunikacją miejską. Sprawny ruch pociągówzapewnią nowe tory, rozjazdy, urządzenia sterowania i sieć trakcyjna. Projektmodernizacji Warszawy Zachodniej, na który PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.ogłosiły przetarg, jest współfinansowany ze środków POIiŚ.

Warszawa Zachodnia to największa pod względem ruchupasażerskiego stacja w Polsce. W dobie obsługuje około 1000 pociągówaglomeracyjnych i dalekobieżnych.

W ramach inwestycji powstaną nowe perony dostępne dla osób oograniczonej możliwości poruszania się. Będą ruchome schody i windy,przystosowane do przewozu wózków i rowerów. PLK wybudują dodatkowy peron odstrony ul. Tunelowej. Całą halę peronową przykryje dach. Czytelne oznakowanieoraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach.

Nowa WarszawaZachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy rolekolei w systemie komunikacji. Projekty z Krajowego Programu Kolejowego obejmująm.in. poprawę komunikacji w aglomeracjach i tworzenie sprawnych wyjazdów nasieć kolejową w kraju i za granice – powiedział Ireneusz Merchel, prezesZarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowości na Zachodniej

Na stacji będzie wykonana kładka dla pieszych pomiędzydzielnicą Wola i Ochota. Przejście podziemne zmieni się całkowicie na wyższe iszersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie teżwydłużone przejście do peronu nr 8, przy linii obwodowej.

Na poziomie -2 przejścia podziemnego zostanie wybudowanytunel umożliwiający budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną infrastrukturą.

Z Piaseczna doLegionowa

Zgodnie z zamierzeniem, kompleksowo przebudowanych zostanieokoło 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Nowy układ umożliwi przejazdpociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednichpołączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina.