Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

93% pasażerów ocenia dobrze lub bardzo dobrze warszawski transport publiczny

infotrans
26.08.2019 11:31
FunkcjonowanieWarszawskiego Transportu Publicznego dobrze ocenia 93 proc. pasażerów. Również93 proc. określa jego jakość jako bardzo dobrą lub dobrą. To wyniki najnowszegoBarometru Warszawskiego.
W czerwcu tego roku na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy, zrealizowanezostało kolejne badanie Barometru Warszawskiego. W badaniu mieszkańcy pytani sąo opinię na temat najważniejszych obszarów życia w stolicy. Respondentów pytanom.in. o komunikację miejską.
To najchętniej wybierany przez warszawiaków środek transportu.Autobusy, tramwaje, metro i pociągi przewożą ponad miliard pasażerów rocznie. Wciągu ostatnich trzech miesięcy przed badaniem z komunikacji miejskiej(autobusy, tramwaje, metro) 52 proc. badanych korzystało codziennie lub prawiecodziennie. Przynajmniej raz w tygodniu podróżowało nią 19 proc. pytanych.Tylko 8 proc. mieszkańców nie korzystało wcale z komunikacji miejskiej.
Funkcjonowanie WTP dobrze ocenia 93 proc. badanych.Jednocześnie 93 proc. osób biorących udział w badaniu, poproszonych o określeniejakości podróżowania komunikacją miejską przypisało jej noty bardzo dobre idobre.
Najważniejszymi dla pasażerów pozytywnymi cechamiwarszawskiej komunikacji są: zasięg (można prawie wszędzie dojechać) – 24proc., dobra częstotliwość kursowania – 19 proc. i czas jazdy – 12 proc.Wymieniano także: odpowiednio gęsto rozstawione przystanki, dostosowanie dopotrzeb osób o ograniczonej mobilności, punktualność i wprowadzenie autobusówniskopodłogowych.
Skarżono się m.in. na: tłok, niepunktualność, nieodpowiedniątemperaturę, nieprzyjemny zapach, wysokie ceny biletów, czas jazdy i brakkultury osobistej ze strony pasażerów.
Uczestnicy badania zostali także zapytani o najważniejszezadania z zakresu transportu i komunikacji miejskiej, jakie stoją przed władzamiWarszawy. Z inwestycji komunikacyjnych najczęściej wymieniano: rozbudowę siecimetra (29 proc.), modernizację i budowę nowych tras tramwajowych (po 6 proc.)oraz uprzywilejowanie komunikacji autobusowej i tramwajowej na drodze i wymianętaboru na nowoczesny (po 2 proc.).
Barometr Warszawski realizowany jest na losowej,reprezentatywnej próbie mieszkańców stolicy. Ankieterzy przeprowadzająbezpośrednie wywiady (face-to-face) w domu respondenta, przy wykorzystaniutechnik: PAPI (Pen And Paper Interview) w latach 2003-2009 oraz CAPI (ComputerAssisted Personal Interview) od 2010 r. Każdy z pomiarów realizowany jest napróbie 1100 mieszkańców Warszawy w wieku 15 lat i więcej. Maksymalnystatystyczny błąd pomiaru dla tej wielkości próby wynosi +/- 3 proc. Wykonawcabadania w 2019 r.: Danae Sp. z o.o.