TransInfo Archiwum|Infotrans|Kontrakty|93% pasażerów ocenia dobrze lub bardzo dobrze warszawski transport publiczny
93% pasażerów ocenia dobrze lub bardzo dobrze warszawski transport publiczny
infotrans
26.08.2019 11:31
93% pasażerów ocenia dobrze lub bardzo dobrze warszawski transport publiczny
FunkcjonowanieWarszawskiego Transportu Publicznego dobrze ocenia 93 proc. pasażerów. Również93 proc. określa jego jakość jako bardzo dobrą lub dobrą. To wyniki najnowszegoBarometru Warszawskiego.
W czerwcu tego roku na zlecenie Urzędu m.st. Warszawy, zrealizowanezostało kolejne badanie Barometru Warszawskiego. W badaniu mieszkańcy pytani sąo opinię na temat najważniejszych obszarów życia w stolicy. Respondentów pytanom.in. o komunikację miejską.
To najchętniej wybierany przez warszawiaków środek transportu.Autobusy, tramwaje, metro i pociągi przewożą ponad miliard pasażerów rocznie. Wciągu ostatnich trzech miesięcy przed badaniem z komunikacji miejskiej(autobusy, tramwaje, metro) 52 proc. badanych korzystało codziennie lub prawiecodziennie. Przynajmniej raz w tygodniu podróżowało nią 19 proc. pytanych.Tylko 8 proc. mieszkańców nie korzystało wcale z komunikacji miejskiej.
Funkcjonowanie WTP dobrze ocenia 93 proc. badanych.Jednocześnie 93 proc. osób biorących udział w badaniu, poproszonych o określeniejakości podróżowania komunikacją miejską przypisało jej noty bardzo dobre idobre.
Najważniejszymi dla pasażerów pozytywnymi cechamiwarszawskiej komunikacji są: zasięg (można prawie wszędzie dojechać) – 24proc., dobra częstotliwość kursowania – 19 proc. i czas jazdy – 12 proc.Wymieniano także: odpowiednio gęsto rozstawione przystanki, dostosowanie dopotrzeb osób o ograniczonej mobilności, punktualność i wprowadzenie autobusówniskopodłogowych.
Skarżono się m.in. na: tłok, niepunktualność, nieodpowiedniątemperaturę, nieprzyjemny zapach, wysokie ceny biletów, czas jazdy i brakkultury osobistej ze strony pasażerów.
Uczestnicy badania zostali także zapytani o najważniejszezadania z zakresu transportu i komunikacji miejskiej, jakie stoją przed władzamiWarszawy. Z inwestycji komunikacyjnych najczęściej wymieniano: rozbudowę siecimetra (29 proc.), modernizację i budowę nowych tras tramwajowych (po 6 proc.)oraz uprzywilejowanie komunikacji autobusowej i tramwajowej na drodze i wymianętaboru na nowoczesny (po 2 proc.).
Barometr Warszawski realizowany jest na losowej,reprezentatywnej próbie mieszkańców stolicy. Ankieterzy przeprowadzająbezpośrednie wywiady (face-to-face) w domu respondenta, przy wykorzystaniutechnik: PAPI (Pen And Paper Interview) w latach 2003-2009 oraz CAPI (ComputerAssisted Personal Interview) od 2010 r. Każdy z pomiarów realizowany jest napróbie 1100 mieszkańców Warszawy w wieku 15 lat i więcej. Maksymalnystatystyczny błąd pomiaru dla tej wielkości próby wynosi +/- 3 proc. Wykonawcabadania w 2019 r.: Danae Sp. z o.o.
„