Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przejazdy techniczne tramwajów na Górnym Tarasie Rataj

infotram
13.08.2019 06:41

Pierwsze tramwajeprzejechały przez rondo Żegrze i Górny Taras Rataj. Na razie to tylko jazdytestowe, ale już we wrześniu do wagonów wsiądą pasażerowie. Remont torowiskadobiega końca.

W poniedziałek (12 sierpnia) pierwsze tramwaje wjechały nanowe torowisko na Górnym Tarasie Rataj. Na kilka godzin włączono sygnalizacjęświetlną na rondzie Żegrze, a na pobliskich skrzyżowaniach ruch sterowany byłręcznie. To już ostatnie przygotowania – koniecznie przed oddaniem trasy doużytku.

Po raz pierwszytestowano sygnalizację świetlną na rondzie z udziałem tramwajów. Pokorekcie oprogramowania działa ona prawidłowo. Trwają prace związane zuruchomieniem pozostałych sygnalizacji świetlnych w rejonie modernizowanejtrasy – podaje portal poznan.pl.

– Dzięki ulepszeniu torowiska pasażerowie zyskają większykomfort podróżowania – podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydentaPoznania, który razem z drogowcami sprawdzał w poniedziałek stan nowych torów.- Będą mogli korzystać z przejść naziemnych i nowych przystanków, m.in. tego naos. Czecha, gdzie z autobusu na tramwaj będzie można przesiąść się „drzwiw drzwi”.

Inwestycja ma zostać oddana do użytku we wrześniu.

Zakończono już roboty związane z sieciami podziemnymi. Dlapieszych przygotowano nowe chodniki, a dla rowerzystów – drogi rowerowe.Rozbudowano też rondo Żegrze, likwidując przejścia podziemne. Trwają jeszczeprace odtworzeniowe, wypełnianie torowiska – w zależności od lokalizacji -płytami betonowymi, kruszywem bądź matami z rozchodnika, a także nasadzeniazieleni i montaż elementów małej architektury: ławek i wiat.

Zakończono przebudowę większości pobliskich skrzyżowań – zwyjątkiem skrzyżowania ulic Żegrze, Kurlandzkiej i Inflanckiej, gdzie ZakładRobót Drogowych na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich rozpoczął remont nawierzchnijezdni. Prace są w pełni skoordynowane z modernizacją torowiska, dzięki czemuna kierowców czeka mniej utrudnień.

W wyniku zastosowanej technologii na nowym torowiskutramwaje będą jechać ciszej, a pasażerowie będą odczuwać mniej drgań. Powstanienowoczesna trasa tramwajowa – trwała, stabilna, dostępna dla osób zniepełnosprawnościami, przyjazna nie tylko pasażerom, ale także kierowcom ipieszym, którzy będą poruszać się w jej obrębie.