Buenos Aires: Podpisanie ostatecznego kontraktu na linię dużej prędkości w Argentynie
Prezydent republiki Argentyna, Cristina Fernández de Kirchner, oraz Patrick Kron, CEO w koncernie Alstom, podpisali w dniu 29 kwietnia 2008 roku kontrakt na konstrukcję pierwsze kolejowej linii dużej prędkości w Ameryce Łacińskiej pomiędzy Buenos Aires, Rosario i Córdoba. Linia ta zostanie wybudowana przez konsorcjum złożone z firm Alstom (przywódca konsorcjum) oraz Iecsa, Isolux Corsan i Emepa. Podpisanie ostatecznego kontraktu stanowi realizację wstępnego porozumienia, które zostało parafowane 16 stycznie 2008 roku. Alstom będzie odpowiadał za nadzór nad realizacją kontraktu, dostawę Taboru oraz urządzenia sygnalizacyjne. Wartość tych prac jest szacowana na 1.1 miliarda €. Linia będzie łączyła Buenos Aires z miastem Córdoba. Będzie miała długość 710 km, a podróż zajmie trzy godziny. Obecnie czas jazdy wynosi 14 godzin. Na linii będzie kursowało osiem piętrowych składów, z których każdy będzie oferował 509 miejsc siedzących i mógł podróżować z prędkością 320 km/h. Prace budowlane będą prowadzone na dwóch odcinkach Buenos Aires – Rosario i Rosario –Córdoba. Budowa ma trwać cztery lata. Na trasie znajdzie się także siedem stacji pośrednich, a ruch pociągów będzie zabezpieczany przez ERTMS poziom 2. Pociągi zostaną wyprodukowane we Francji, natomiast ich finalny montaż będzie się odbywał w argentyńskiej fabryce położonej w miejscowości La Plata i Rio Tercero.
Źródło: Komunikat prasowy Alstom