Nowy tramwaj Modertransu – jakie silniki?
Wiemy coraz więcej natemat tramwaju nowej generacji, nad którym pracuje Modetrans.
Jest przetarg na dostawę czterech silników trakcyjnych.Jakich? Poniżej specyfikacja techniczna:
1) Moc silnika – 50 kW
2) Typ silnika – 3-fazowy asynchroniczny klatkowy
3) Napięcie zasilania – 3×380 V lub 3×400 V
4) Tryb pracy – S1
5) Chłodzenie – Wentylacja własna, korpus z chłodzeniempowierzchniowym
6) Masa – maksymalnie 230 kg
7) Podłączenie przewodów fazowych – zaciski śrubowe wskrzynce na korpusie silnika. Dławnice w skrzynce muszą mieć możliwośćuziemienia ekranu przewodu (dławnice EMC).
8) Punkty montażowe hamulca tarczowego – typ hamulcazostanie określony na etapie przygotowania technologii produkcji.
9) Wał silnika musi być przystosowany do montażu kołnierza.
Silnik musi mieścić się w gabarycie prostopadłościanu owymiarach 680x360x270 mm. Lokalizacje, rodzaj oraz gabaryty wyjść i wejśćprzewodów do ustalenia na etapie produkcyjnym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Enkodery
Miejsce na zamontowanie dwóch enkoderów 2-kanałowych. Musi istniećmożliwość zakrycia otworu od nieużywanego enkodera (np.: poprzez założeniezaślepki). Tarcza zębata enkoderów musi zapewniać minimum 125 impulsów na obrótsilnika. Tarcza musi być wykonana w sposób zapewniający prawidłową pracęenkoderów.
Pomiar temperatury
W stojanie muszą być umieszczone czujniki temperatury.Możliwe 2 warianty wykonania:
a) 1 czujnik łatwo wymienialny
b) 3 czujniki zamontowane na stałe
Podłączenie czujnika temperatury musi odbywać się poprzezwtyk Harting HAN 3A lub równoważny.
Oferty na dostawę silników można składać do 27 lipca 2019roku. A zamówienie ma zostać zrealizowane do 15 stycznia 2020 roku.
„