Nowy plan na warszawską średnicę. Pociągi co 2,5 minuty
Przebudowawarszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia zwiększyliczbę połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Dzięki nowym rozwiązaniom, polinii podmiejskiej pociągi pojadą co 2,5 minuty, czyli 24 pociągi na godzinę –poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Plan dla stołecznego węzła obejmuje przebudowę warszawskiejlinii średnicowej, nowe przystanki, zwiększenie połączeń kolejowych w stolicy,sprawne łączenie ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i przewozów towarowych.Uwzględnia też modernizację linii i budowę nowych.
Merchel dodał, że dla poprawy układu komunikacyjnego PKP PLKplanuje budowę na linii średnicowej przystanku pod rondem de Gaulle'a iprzystanku „Warszawa Solec”, oraz „Warszawa Targówek” nalinii Warszawa Wschodnia – Gdańsk. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowującMaster Plan przeprowadziły kompleksową analizę linii kolejowych w obszarzeWarszawskiego Węzła Kolejowego. Szczegółowe badania objęły miasto i odcinkilinii w promieniu ok. 100 km od stolicy. Uwzględniono wzrost liczbymieszkańców, niewydolność układów drogowych, konieczność pogodzenia ruchukolejowego aglomeracyjnego, regionalnego, dalekobieżnego i towarowego orazpotrzebę dostosowania linii do rzeczywistych potrzeb przewozowych. Opracowanokoncepcyjne układy torowe linii i stacji – podał szef PKP PLK.
Nowe przystanki w Warszawie, rozbudowa linii wylotowych zestolicy do czterotorowych, częściej kursujące pociągi na linii średnicowej,sprawny przewóz towarów przez aglomerację – to główne założenia Master Planudla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej – poinformował wiceministerinfrastruktury Andrzej Bittel.
Zmiany w transporcie kolejowym w Polsce w istotny sposóbobejmują aglomeracje. Celem jest zapewnienie mieszkańcom i podróżnym sprawnejzintegrowanej komunikacji. Dzięki już realizowanym i planowanym w oparciu oanalizy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycjom w aglomeracjiwarszawskiej powstaje kolej komfortowa, szybka i dostępna – powiedział Bittel. MasterPlan dla Warszawskiego Węzła Kolejowego stanowi kompleksową diagnozę stanuobecnego i zawiera wytyczne do realizacji działań na przyszłość tak, abystworzyć ofertę nie tylko dla Warszawy, ale również szerzej, bo plan obejmujeanalizy w promieniu 100 km wokół Warszawy – dodał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szef PKP PLK powiedział, że założona jest rozbudowa liniiwylotowych z Warszawskiego Węzła Komunikacyjnego do układów czterotorowych, wszczególności: Warszawa – Otwock, Warszawa – Legionowo, Wołomin – Tłuszcz,Warszawa – Sulejówek Miłosna, Warszawa – Piaseczno. Rozbudowa pozwoli naprzejazd do kilkunastu pociągów więcej w godzinie oraz możliwość realizacjicyklicznego rozkładu jazdy pociągów pasażerskich. Jak poinformował prezes PKPPLK nowy układ linii ma zapewniać przejazd pociągów towarowych bez straty czasuze względu na ograniczoną przepustowość.
„