Umowa na warszawski P+R Żerań podpisana
Stołeczny ZarządTransportu Miejskiego podpisał umowę na zaprojektowanie i wybudowanie nowegoparkingu P+R na warszawskim Żeraniu.
Na parkingu będzie miejsce dla 220 samochodów i 110 rowerów.Planowany czas realizacji inwestycji to około półtora roku. Parking P+R ŻerańPKP zostanie zbudowany na Białołęce, w sąsiedztwie stacji kolejowej PKPWarszawa Żerań, w rejonie skrzyżowania ulic Płochocińskiej i Marywilskiej.Obecnie to tereny przede wszystkim przemysłowe, ale przewidziane do intensywnejzabudowy.
Parking P+R Żerań PKP będzie obiektem jednopoziomowym (napoziomie terenu), mającym co najmniej 220 miejsc postojowych dla samochodówosobowych (w tym 4 proc. przystosowanych do potrzeb osób zniepełnosprawnościami) i przynajmniej 110 zadaszonych stanowisk dla rowerów.Obok powstaną miejsca postojowe „2+” dla osób dzielących podróże oraz strefypostojowe K+R (Kiss and Ride). Zbudowany zostanie także parterowy budynekgospodarczo-techniczny. Parking będzie wykorzystywał odnawialne źródła energii(OZE). Zostanie również wyposażony w stację ładowania pojazdów o napędzieelektrycznym.
Firma MKL-Bud ma 540 dni od momentu podpisania umowy nazrealizowanie inwestycji. Wartość przedsięwzięcia to 10 799 400 zł.
Projekt budowy parkingów strategicznych P+R w Warszawie jestdofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 –2020. Projekt wpisuje się w cele Strategii Zintegrowanych InwestycjiTerytorialnych Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego 2014-2020+. Otrzymałdofinansowanie w wysokości 3,68 mln zł. Całkowita wartość przedsięwzięcia toponad 5,6 mln zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Budowa parkingu pozwoli podróżującym na pozostawieniesamochodów w dogodnej lokalizacji oraz przesiadkę do komunikacji miejskiej.Poprawi się płynność ruchu oraz zmniejszy negatywny wpływ transportu naśrodowisko naturalne. Głównym celem projektu jest poprawa jakości powietrzapoprzez ograniczenie emisji zanieczyszczeń oraz gazów cieplarnianychspowodowanej przez zwiększony ruch drogowy.
W Warszawie korzystać można z 16 parkingów P+R. Ostatni znich, parking Parkuj i Jedź Młociny IV otwarty został w lipcu 2018 r.Codziennie umożliwiają one przesiadkę do Warszawskiego Transportu Publicznegoponad 4300 kierowcom samochodów oraz ponad 670 rowerzystom. Bezpłatnie zobiektów tych mogą korzystać osoby posiadające ważne bilety krótkookresowe(dobowe, 3-dniowe, weekendowe) oraz długookresowe (30- i 90-dniowe). Dziękiparkingom Parkuj i Jedź do centrum Warszawy wjeżdża mniej samochodów, akierowcy dojeżdżający z okolicznych miejscowości nie muszą się martwić o to,gdzie zaparkować auto. Mniej zużytego paliwa to mniej spalin i lepsza jakośćpowietrza w stolicy.
„