GMV rozbudowuje system informacji pasażerskiej w Toruniu
Urząd Miasta Toruniapodpisał umowę z GMV Innovating Solutions na rozbudowę systemu zarządzaniaflotą oraz dynamicznej informacji pasażerskiej.
Zadaniem wykonawcy będzie m.in. rozszerzenie funkcjonalnościobecnie działającego systemu oraz włączenie do niego floty autobusowejtransportu zbiorowego w mieście. Zakończenie modernizacji planowane jest naczerwiec 2021 roku.
To nie pierwszy raz, gdy Toruń zaufał warszawskiej firmie. W2014 roku GMV wdrożyło system informacji pasażerskiej (SIP) we flocie tramwajóww mieście. Obejmuje on komputery pokładowe z lokalizatorem GPS zamontowane w 51pojazdach, system centralny do zarządzania flotą taboru komunikacji miejskiej,a także 67 przystankowych tablic wyświetlających komunikaty o planowanychodjazdach tramwajów i ewentualnych opóźnieniach. Podróżujący mogą równieżkorzystać z internetowego serwisu z wyszukiwarką przystanków i dynamicznąinformacją pasażerską, dzięki któremu otrzymują w czasie rzeczywistym aktualnedane na temat transportu zbiorowego.
W ramach nowej umowy Zamawiający chce rozszerzyć funkcje obecniedziałającego systemu o m.in. program do tworzenia topologii miejskiej sieciautobusowej i tramwajowej. To rozwiązanie pozwoli na optymalizacjęwykorzystania floty, sprawniejsze planowanie grafików obsługi taboru, a takżeszybsze generowanie rozkładów jazdy m.in. dla kierowców, na przystanki oraz doserwisu internetowego. Uzupełnieniem tego ostatniego ma być aplikacja naurządzenia mobilne uwzględniająca planer podróży, powiadomienia o zmianach wfunkcjonowaniu komunikacji miejskiej oraz zapisywanie preferowanychprzystanków.
Przetarg obejmuje również włączenie floty autobusowej MZK dosystemu informacji pasażerskiej. W zakres tego projektu wchodzi dostawa, montażi uruchomienie urządzeń pokładowych w 115 autobusach komunikacji miejskiej wrazz konsolami kierowcy. Zapewnienie komunikacji między dyspozytornią aprowadzącym pojazd poprawi punktualność sieci transportowej, a w przypadkuutrudnień na drodze pomoże na bieżąco opracowywać alternatywne trasy przejazdu.Mieszkańcy będą informowani o zmianach przez 73 nowe tablice informacji pasażerskiejz modułem głosowym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rozbudowa systemuinformacji pasażerskiej w Toruniu to kolejny dowód na to, co zauważamy od lat: Polskajest na zaawansowanym poziomie implementacji tego typu rozwiązań. Inteligentnesystemy transportowe zwiększają zaufanie mieszkańców do transportu publicznego,dostarczając precyzyjnych danych, na których podróżujący mogą polegać. Wkonsekwencji, coraz więcej osób korzysta regularnie z komunikacji miejskiej, cowspomaga miasto w walce z zanieczyszczeniem powietrza i upłynnia ruch uliczny– mówi Rafał Krzysiak, Business Development Manager w GMV. Cieszy nas, że Toruń po raz kolejny uznał naszą ofertę za najbardziejatrakcyjną, co pozwoli nam na wprowadzanie kolejnych innowacji technologicznychdo zarządzania miastem – dodaje.
W przetargu oprócz GMV Innovating Solutions udział wzięliR&G Plus oraz MP Technology.
„