Będzie przebudowa stacji Katowice Szopienice Płn.
Przetarg nakompleksową przebudowę stacji kolejowej Katowice Szopienice Płn. ogłosił wpiątek zarządca kolejowej infrastruktury. To część zaplanowanych prac naliniach tworzących północną obwodnicę towarową Górnośląskiego OkręguPrzemysłowego.
Jak wynika ze specyfikacji zamieszczonej w piątek naplatformie zamówień spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, zamawiane robotyobejmują zaprojektowanie i wykonanie w ciągu 31 miesięcy od podpisania umowyprzebudowy stacji Szopienice Płn. oraz niespełna 2 km przylegających do niejlinii kolejowych.
Zakres prac pokrywa się z jednym z dotąd nierealizowanychelementów postępowania pod nazwą „Prace na liniach kolejowych nr: 132, 147,161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary –Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka”.
Początkowo PLK chciały w jednym podzielonym na dwie częściprzetargu wyłonić wykonawców kluczowej części całego tego przedsięwzięcia.Postępowanie to trwało od kwietnia ub. roku. Zakończyło się podpisaniem wstyczniu br. wartego ponad 315 mln zł kontraktu z firmą PORR na prace naodcinkach Gliwice – Bytom oraz posterunek Dorota (w Sosnowcu) – Mysłowice Brzezinka.
W tej części przetargu, na zadanie dotyczące odcinkówGliwice – Bytom oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka, spłynęły trzy oferty. Przybudżecie 213,3 mln zł brutto i ofercie PORR na poziomie 315,6 mln zł brutto(cena stanowiła 75 proc. kryterium oceny) PLK zdecydowały się wybrać tegowykonawcę; pozostałe oferty oscylowały wokół 360 mln zł.
W przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach161, 654, 655, 657, 658 (połączenie Chorzów Stary – Mysłowice, w tym stacjaKatowice Szopienice Płn.) napłynęła jedna oferta – za 425,5 mln zł. Przybudżecie na poziomie 217,1 mln zł PLK unieważniły tę część przetargu. Władzesygnalizowały wówczas przygotowania do ponownego przetargu na zaplanowanąinwestycję.
Ogłaszając tamten przetarg PLK akcentowały, że chodzi oważne fragmenty północnej obwodnicy towarowej GOP. Trasy Gliwice – Bytom,Chorzów Stary – Siemianowice Śląskie – Dąbrówka Mała – Katowice SzopienicePółnocne oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka są szczególnie ważne dla przewozówtowarowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Choć na przewidzianych do rewitalizacji odcinkach prowadzonyjest ruch towarowy, mogą one być również wykorzystywane jako linie objazdowepociągów pasażerskich. W ramach prac w unieważnionej części przetargu zakładanom.in. przebudowę stacji Siemianowice Śląskie i Katowice Szopienice Północne.
Teraz PLK ogłosiły przetarg na przebudowę stacji SzopienicePółnocne. Ogłoszony termin składania ofert to 10 lipca br. Zamówienie powinnozostać wykonane w ciągu 31 miesięcy od podpisania umowy.
Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 132, 147, 161, 180,188, 654, 655, 657, 658 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – MysłowiceBrzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka” jestwspółfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata2014-2020.
„