Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mamiński: Przed zakupem nowych pociągów dla PKP dwuletnie ich testy

inforail
04.05.2019 18:15

Polskie KolejePaństwowe przed zakupem nowych pociągów pasażerskich poddadzą je testowymjazdom przez dwa lata – poinformował prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

„Przy zakupie nowych pociągów będzie tak, że najpierwdeska kreślarska, później dwa lata jazdy obserwowanej, wyciągnięcie wniosków zprób i dopuszczenia, a dopiero później produkcja seryjna. Za pewneprzyspieszenia poprzedniego okresu płacimy do dziś, ale chcemy uczyć się nabłędach” – powiedział Mamiński.

„Nie chcemy popełnić grzechu pierworodnego, że prosto zdeski kreślarskiej pojazdy trafiają do produkcji i do eksploatacji, bo to widaćchociażby po Dartach” – dodał. Produkowane przez Pesę Darty jeżdżą wbarwach PKP Intercity od końca 2015 roku. Kolejowa spółka w swojej flocie ma 20takich pojazdów. Przewoźnik na początku kwietnia tego roku zmuszony byłwstrzymać sprzedaż biletów na niektóre połączenia obsługiwane przez Darty, cobyło związane z uszkodzeniem siedmiu pociągów tego typu i wyłączeniem ich zużytku. Składy te zostały wyłączone z eksploatacji ze względu na uszkodzeniaposzycia.

PKP Intercity prowadzi jednocześnie przetarg na pozyskanie12 nowych pociągów. W styczniu tego roku wpłynęły w nim dwie oferty. Pierwszązłożyło konsorcjum firm PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki o wartości 1,171mld zł. Drugą – spółka Stadler Polska o wartości 1,015 mld zł. W tym przypadkujednak nie było mowy o jakichkolwiek testach, a przypomnijmy, że przetargzostał niejako rozpisany po tym, jak Prezes Mamiński stwierdził, że PKPIntercity kupią kolejne ezt-y. Niekonsekwencja szefa PKP SA?