Powstała partia indywidualnych kierowców

infotrans
03.04.2019 15:30

Celem nowej Partii Kierowców jest walka o szeroko rozumiany interesindywidualnych kierowców. Wystarczy rzut oka na profil PK i już wiadomo, że nie są towielbiciele rowerzystów, czy komunikacji miejskiej.

Nowo powstała Partia Kierowców zapowiedziała start wwyborach do Parlamentu Europejskiego; ugrupowanie w PE chce walczyć o prawakierowców i transportowców. Partia Kierowców wystartuje też w jesiennychwyborach do Sejmu i Senatu.

2 kwietnia na konferencji prasowej, która zainaugurowaładziałalność ugrupowania, p.o. prezesa Partii Kierowców (PK) Halszka Bieleckapoinformowała, że nowa partia została już zarejestrowana. Zapowiedziała też, żepartia wystartuje w najbliższych wyborach do PE. W europarlamencie partia chcewpływać na regulacje dotyczące ruchu i transportu drogowego.

Najprawdopodobniej pod koniec tygodnia odbędzie siękonwencja założycielska ugrupowania; wtedy zostaną wybrane władze nowej partii.Paweł Kubalski p.o. wiceprezesa PK zapowiedział, że nowy zarząd będzie sięskładał z osób, które obecnie pełnią obowiązki na stanowiskach kierowniczych.

Walka z „ideologią antysamochodową”

Partia zapowiada, że będzie „partią merytoryczną”,która chce chronić prawa kierowców, ale też transportowców. Chce też walczyć zabsurdami drogowymi, „ideologią antysamochodową” i”fiskalizacją” ruchu drogowego, czyli m.in.: systemem mandatów,których celem – zdaniem Kubalskiego – nie jest poprawa bezpieczeństwa nadrogach, a ściąganie środków finansowych od kierowców i analogicznym zjawiskiemw systemie szkolenia kierowców.

„Zauważyliśmy potrzebę obrony praw kierowców, ochronęich interesów. Jest to ważne, bo kierowcy są jedna z najbardziejdyskryminowanych grup (…) Dlatego chcemy, aby ta grupa miała swoichreprezentantów” – mówiła Bielecka. „Chcemy sprawiedliwego prawa,prostych, jasnych przepisów. Chcemy eliminować absurdy drogowe, ale równieżwalczyć z niesprawiedliwością. Chcemy chronić interesy naszych kierowców, w tymkierowców zawodowych, którzy mają nierówne szanse wewnątrz UE” – dodała.

„Rozsądna komunikacja”

Inne postulaty PK to m.in.: „rozsądnakomunikacja”, „nowoczesna infrastruktura – rozbudowana iprzejezdna”. Bielecka zapewniła, że PK nie jest przeciwko rowerzystom, czykomunikacji miejskiej. „Chcemy, żeby wszyscy byli traktowani równo, żebyprawo wyboru do tego, jaki wybieramy środek transportu, nie byłpiętnowany” – podkreśliła.

„Nie będziemy uprawiać polityki. Nie jesteśmy ani zaPiS, ani przeciwko PiS, za PO, czy przeciwko (Platformie). My będziemyzajmowali się tylko i wyłącznie sprawami kierowców, żeby uporządkować prawodrogowe i spowodować lepsze bezpieczeństwo na drogach” – powiedziałKubalski.

„W Polsce system szkolenia produkuje kaleki iśmiertelne wypadki, ponieważ jest nastawiony na fiskalizację. Na uwalanie naegzaminach, po to tylko, żeby wykupywać następne egzaminy. Produkowanie kalekto jest obciążenie dla całego społeczeństwa i robienie krzywdy tym ludziom,którzy tymi kalekami się stają, a to jest roczny przyrost ponad 5 tys. osób”- mówił Kubalski.

Tomasz Parol (PK) i szef portalu Anuluj Mandat podkreślił,że PK chce docierać do ludzi z informacją, o tym, że wszystko co słyszeli natemat bezpieczeństwa na drodze, na temat pracy kierowców, przez ostatnie 25lat, to jest „masa bzdur i stereotypów”. Jak dodał, nowoczesne drogii węzły komunikacyjne pozwalają, aby kierowcy przemieszczali się po nich zprędkością 200 km/h i „żeby było bezpiecznie”. (PAP)