Więcej linii na warszawskim Bródnie
Na Bródnie rozpoczęłasię budowa II linii metra. Stołeczny ratusz cały czas monitoruje sytuację powdrożeniu nowej organizacji ruchu. Wkrótce wprowadzone zostaną pierwszekorekty.
Od poniedziałku, 18 marca, uruchomiona zostanie nowa linia327 i ułatwione dojście do przystanków tramwajowych.
– Starannieprzygotowywaliśmy się do wprowadzenia zmian związanych z budową II linii metrana Bródnie. Cały czas monitorujemy też sytuację w terenie po jej wdrożeniu iwyciągamy wnioski. Już wkrótce usprawnimy działanie komunikacji uruchamiającdodatkową linię autobusową, a także ułatwimy pieszym dojście do przystankówtramwajowych zlokalizowanych przy ul. Rembielińskiej – mówi Robert Soszyński,zastępca prezydenta m.st. Warszawy, który we wtorek, 12 marca, obserwował ruchna Bródnie.
Od ponad tygodnia na Bródnie funkcjonuje nowa organizacjaruchu związana z budową II linii podziemnej kolei. Sytuację po jej wdrożeniumonitorują zarówno przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu, jaki Zarządu Transportu Miejskiego. Pierwsze wnioski są pozytywne, a autobusy itramwaje jeżdżą w większości punktualnie, bez znacznych spóźnień.
Wielu pasażerów korzysta z autobusów jadących ulicą św.Wincentego. Dlatego od poniedziałku, 18 marca, na ulice wyjadą autobusy nowejlinii 327. Jej trasa została tak przygotowana, aby ułatwić dojazd do ronda Żabai przesiadek do tramwajów osobom z rejonu przystanków Malborska i św.Wincentego. Autobusy linii 327 będą kursowały od CH Targówek, ul. Głębocką, św.Wincentego do ronda Żaba, w dni powszednie w godzinach 6.00–9.30 i 14.00–20.00,a na przystankach będą się zatrzymywały co 15 minut.
Już od środy, 13 marca, zmieni się charakter przystankówGilarska i Toruńska. Autobusy będą się tu zatrzymywały za każdym razem, a niejak dotychczas na żądanie. Z obserwacji pracowników ZTM wynika, że przystankite cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów i autobusy zatrzymują sięna nich praktycznie przy każdym kursie.
Dodatkowym usprawnieniem będzie również wprowadzenie zmian wcyklach sygnalizacji świetlnej w rejonie przystanków tramwajowych na ul.Rembielińskiej. Dzięki montażowi urządzeń „wzbudzających” sygnalizator zielonydla pieszych będzie mógł świecić się dłużej i jednocześnie nie utrudni toprzejazdu tramwajom. Pozwoli to upłynnić ruch pieszych w tym rejonie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przygotowany zostanie także projekt zmian organizacji ruchuna osiedlowych uliczkach po północnej stronie ul. L. Kondratowicza – być możeniektóre z nich zostaną zmienione na jednokierunkowe. Dziś wykorzystywane sąjako trasy objazdowe zamkniętej ul. L. Kondratowicza, co jest uciążliwe dla ichmieszkańców.
Zmiany na Bródnie
W czasie budowy na trasy objazdowe skierowane zostałyautobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227,240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Na głównych ulicach (Matki Teresy zKalkuty, św. Wincentego, Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej)wyznaczone zostały wydzielone pasy dla autobusów. Dodatkowo, odcinki ulicy św.Wincentego, między ulicą Niwa a Gilarską oraz ulicą L. Kondratowicza a wjazdemna parking urzędu dzielnicy (tylko w kierunku ulicy Matki Teresy z Kalkuty),zostały przeznaczone tylko dla ruchu pojazdów komunikacji miejskiej.
Pasażerowie z Bródna mogą szybko dojechać do Śródmieścia ina Mokotów dzięki nowej linii tramwajowej 41. Składy ruszają z pętli ŻerańWschodni i taką samą trasą jak linia 1, jadą do ronda Zgrupowania AK”Radosław”, gdzie skręcają w al. Jana Pawła II i kończą trasę na Służewcu(trasą linii 17). Linia 41 kursuje w dni powszednie godzinach 6.00-20.00.
„