Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawski Wawer niezadowolony z planów rozbudowy kolei

inforail
04.03.2019 07:27

Warszawscy radniwystosowali apel do władz Warszawy i PKP, aby przy dalszym planowaniu irealizacji inwestycji związanej z rozbudową linii kolejowej w dzielnicy Wawerwzięli pod uwagę potrzeby mieszkańców.

„Planowana na terenie Dzielnicy Wawer inwestycja PKPjest w obecnym kształcie niezgodna z interesem mieszkańców” – czytamy wniedzielnym komunikacie przesłanym przez warszawską radną Annę Auksel-Sekutowicz(Koalicja Obywatelska).

Jak wyjaśniła, plany zakładają rozbudowę linii o dwadodatkowe tory, budowę wysokiego nieestetycznego nasypu/wiaduktu oraz brakekranów akustycznych. „Apelujemy do władz m.st. Warszawy i PKP, abypotrzeby mieszkańców Wawra zostały uwzględnione przy planowaniu i realizacjitego zadania inwestycyjnego” – podkreśliła.

O uwzględnienie potrzeb mieszkańców dzielnicy apeluje też wiceprzewodniczącyRady m.st Warszawy Sławomir Potapowicz (Koalicja Obywatelska): „Wzywamywładze m.st. Warszawy oraz PKP, aby w ramach dalszego procesu uzgadnianiainwestycji brały pod uwagę przede wszystkim potrzeby mieszkańców – należyzapewnić wdrożenie rozwiązań zapewniających redukcję hałasu i zapewniającychwalory estetyczne oraz użytkowe” – podkreślił Potapowicz cytowany wniedzielnym komunikacie.

Jego zdaniem przebudowa nie poprawi w znaczący sposóbkomunikacji mieszkańców Wawra, a „budowa wyniesienia o wys. 7 m zmienipejzaż znacznej części dzielnicy i będzie to źródło hałasu”.

Radny dzielnicy Wawer Wojciech Godlewski (KO) uważa, żeplanowane tory „należy zagłębić i zadbać o elementy wygłuszające, coprzyczyni się do redukcji hałasu i poprawi estetykę, szczególnie że prędkośćruchu ma po zakończeniu zaplanowanych przez PKP prac wzrosnąć do 160km/h”. „Należy też zwrócić uwagę na zbiorniki rozsączające, które PKPchce zlokalizować poza pasem przewidzianym na tory (…). Zmienią one stosunkiwodne i niektórym mieszkańcom może się np. pojawić woda w piwnicach” -wskazuje cytowany w komunikacie Godlewski.

Wykładowca Politechniki Warszawskiej z zakresu projektowaniadróg i były Burmistrz Gminy Wawer Dariusz Godlewski proponuje zagłębienia liniikolejowej w wykopie. „Mieszkańcy w znacznie mniejszym stopniu odczuwalibyhałas i drgania związane z ruchem kolejowym. Dużo łatwiej podczas budowy ipóźniej byłoby poprowadzić ruch poprzeczny. Zamiast tuneli czy wiaduktówwyniesionych na 7 m. w górę, lokalne ulice i przejścia dla pieszych i rowerówbiegłyby po terenie. To też znaczna oszczędność terenu” – zaznaczył.