Koleje Mazowieckie pozyskały działki pod bazę w Radomiu
Zakup działek w Radomiujest związany z planem spółki KM dotyczącym zakupu nowych pojazdów produkcjiStadlera. W sumie do obsługi Radomia trafi 10 dwuczłonowych pojazdów.
Całyprojekt zakłada także budowę bazy utrzymaniowej dla wykonywania przeglądów wpoziomach P1-P2.
Wczoraj(11 stycznia) przedstawiciele Kolei Mazowieckich: Robert Stępień, prezeszarządu, oraz Cezary Lewandowski, członek zarządu, dyrektor finansowy,podpisali akt notarialny dotyczący zakupu pięciu działek w Radomiu o łącznejpowierzchni blisko 0,35 ha wraz z prawem własności znajdujących się na nichbudowli. Działki te są niezbędne dla wybudowania rozjazdu łączącego torbocznicowy planowanej bazy utrzymaniowo-naprawczej KM z torem nr 12 stacjiRadom. Pozostałe działki będą stanowiły drogę ppoż. do planowanej inwestycji.Sam budynek bazy stanie na działkach o powierzchni 10770 m², dzierżawionych odMiasta Radom.
-Zakup działek jest kolejnym ważnym krokiem w strategii rozwoju spółki. Umożliwion budowę bazy utrzymaniowo-naprawczej, gdzie będą dokonywane przeglądy nowychpojazdów FLIRT. To także jeden z efektów dobrej współpracy z samorządemwojewództwa mazowieckiego, która zaowocuje nie tylko poprawą jakości podróży nalinii, którą będą obsługiwać nowe pojazdy, ale także wysoką jakością utrzymaniatych pojazdów w nowoczesnym obiekcie – powiedział prezes Robert Stępień.
Wramach projektu zakłada się budowę:
• hali przeglądowej do wykonywaniaprzeglądów w poziomie utrzymania P1 i P2;
• hali przeglądowej służącejprzeprowadzeniu napraw bieżących;
• myjni przejazdowej, umożliwiającejautomatyczne czyszczenie zewnętrzne powierzchni bocznych, czołowych i dachupojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• warsztatu pneumatycznego,elektrycznego oraz mechanicznego, umożliwiających wykonywanie podstawowychczynności kontrolnych oraz napraw podzespołów. Na terenie punktu utrzymaniabędzie znajdować się również stanowisko ładowania baterii;
• punktu trafo, sprężarkowni, kotłownioraz miejsc na zbiornik ppoż., materiały niebezpieczne i odpady komunalne;
• budynku administracyjno-socjalnego, wktórym znajdować się będą pomieszczenia dla drużyn konduktorskich, rewidentów,pracowników utrzymania technicznego i maszynistów, a także niezbędnepomieszczenia socjalne;
• zespołu torów odstawczych dla 10 sztukdwuczłonowych EZT wraz z wykorzystaniem do tego celu hali przeglądowej.
„