Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Smartfony ułatwiają podróżowanie olsztyńską komunikacją miejską

infotrans
15.01.2019 10:56

Coraz więcejmożliwości kupna biletów na przejazdy autobusami i tramwajami przez telefon.Aplikacje ułatwiają też zaplanowanie trasy.

Dotychczas olsztynianie mieli możliwość skorzystania ztakich aplikacji, jak MoBiLET, Skycash, CallPay. Sprawnym rozwiązaniem jest teżOlsztyńska Karta Miejska, która może służyć za bilet sieciowy albo byćelektroniczną portmonetką, pozwalającą kupić biletów jednorazowych lubokresowych. Teraz do tych rozwiązań dołącza kolejne – mPay. Aplikacja w stolicyregionu zaczęła funkcjonować 7 stycznia.

Jej niewątpliwymatutem jest możliwość nabycia wszystkich dostępnych biletów komunikacji miejskiejw Olsztynie – mówi Michał Koronowski z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu. Począwszy od biletu jednorazowego, poprzez10-przejazdowy, a kończąc na miesięcznym. Innym niewątpliwym atutem aplikacjimPay są często organizowane akcje promocyjne, jak chociażby przejazd zasymboliczną złotówkę. Co więcej koszty w tym przypadku ponosi operatorplatformy – dodaje.

Płatności realizowane są bezpośrednio poprzez aplikacjęmPay. Użytkownik do wyboru ma trzy źródła: przedpłacona portmonetka waplikacji, podpięta karta płatnicza lub karta w elektronicznym portfelu kartMasterPass.

Mobilna sprzedaż biletów doskonale uzupełnia funkcjonowaniebiletomatów stacjonarnych oraz tych zainstalowanych w autobusach i tramwajach.W 2018 roku za pośrednictwem wszystkich aplikacji mobilnych sprzedano wOlsztynie prawie 100 tys. przejazdówek.

Warto pamiętać, że użytkownicy smartfonów mają jeszcze jednonarzędzie ułatwiające podróżowanie komunikacją miejską w stolicy regionu. Touruchomiona pod koniec 2015 roku aplikacja MyBus. Dzięki niej można sprawdzićrozkłady jazdy wszystkich pojazdów, sprawdzić, w którym miejscu trasy jestinteresujący nas autobus lub tramwaj albo dowiedzieć się, za ile realniedojedzie do interesującej nas lokalizacji (takie same dane pojawiają się natablicach informacji pasażerskiej ustawionych przy części przystanków).Wszystko dzięki informacjom przesyłanym w systemie ITS.

Aplikacja ma jeszcze jedną, ważną z punktu widzenia pasażerafunkcjonalność. Dzięki niej można zaplanować najbardziej efektywną podróż zwykorzystaniem komunikacji miejskiej. Wpisując przystanki początkowy i końcowyzaproponowane zostanie najlepsze połączenie ze wskazaniem linii, ewentualnychprzesiadek oraz wskazanie czasu przejazdu.