Przewozy Regionalne z aneksem na Warmii i Mazurach. Bez rewolucji
Jest aneks do umowywarmińsko-mazurskiego z Przewozami Regionalnymi na rok 2019. Rewolucji niebędzie.
Porozumienie samorządu województwa ze Spółką PrzewozyRegionalne na lata 2016-2020 zostało podpisane pod koniec 2015 roku. Co rokuparafowany jest jednak aneks do umowy, który ustala warunki dalszej współpracy.Na rok 2019 został on podpisany 19 stycznia.
Całkowity koszt wynosi blisko 270 mln zł, w tym ponad 221mln zł stanowią środki z budżetu województwa, natomiast ok. 48 mln zł zfunduszu kolejowego.
Dziś (19 stycznia) zostały przedstawione również planyzwiązane z modernizacją na liniach kolejowych na trasach Gutkowo-Braniewo iEłk-Korsze oraz zestawienia realizowanych inwestycji na liniach Działdowo-Olsztyni Szczytno-Pisz-Ełk.
Podpisy pod umową złożyli marszałek województwa Gustaw MarekBrzezin i wicemarszałek Marcin Kuchciński, natomiast ze strony PrzewozyRegionalne Sp. z o.o. – prezes zarządu Krzysztof Zgorzelski oraz członekzarządu Jarosław Klasa.
Zakres świadczenia kolejowych przewozów pasażerskich w 2019roku:
– ilość pociągów – szt. 114
– praca eksploatacyjna – 3 mln pociągokilometrów
– środki finansowe na rekompensatę w 2019 roku – 56,5 mln złw tym:
– budżet województwa – 44,3 mln zł
– środki funduszu kolejowego 12,2 mln zł
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Samorząd województwa do realizacji przewozów zakupił iprzekazał w użyczenie Przewozom Regionalnym:
– Autobus Szynowy SA106 – 5 szt. – łączna wartość – 26,5 mlnzł
– Autobus szynowy SA 133 – 6 szt. – łączna wartość – 57,4mln zł
– Elektryczny Zespół Trakcyjny Elf – 1 szt. – 16 mln zł
– Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls – 1 szt. – 12,9 mln zł
– Zmodernizowany trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjnyna bazie konstrukcji EN57 Alc 1785 – 1 szt. – 12 mln zł
Łączna wartość zakupionego przez samorząd taboru wynosi124,8 mln zł (w tym środki unijne 8,3 mln zł).
„