Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy peron na stacji Stalowa Wola Rozwadów

inforail
08.01.2019 10:53

Kolejnezmiany na stacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Pasażerowie korzystają z nowegoperonu nr 2.

Są nowe wiaty, ławki i informacja pasażerska. Nastacji wymieniono tory. Jest nowa sieć trakcyjna. Postępuje przebudowa trasyLublin – Stalowa Wola Rozwadów, odcinka Kraśnik – Zaklików. Efektemnajwiększego projektu POPW, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe będąm.in. krótsze podróże. Pasażerowie, korzystający ze stacji Stalowa WolaRozwadów zyskali wyższy komfort obsługi. Obiekt wyposażono w nowe ławki, wiaty,gabloty informacyjne oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągówosobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach przebudowy stacjiStalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już dwa perony. Od wiosny podróżnym służyperon nr 1.

Gotowe są także tory. Łącznie na stacji wymienionoponad 4 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, któreumożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów. Teraz kolej na budowę nowegoprzystanku Stalowa Wola Charzewice. Wykonawca planuje zakończyć prace wsierpniu 2019 r.

Od połowy września br. podróżni korzystają z efektów inwestycji. To m.in.wygodne perony na odcinku Lublin – Kraśnik w: Krężnicy Jarej, Majdanie,Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.

Budowanowych torów i peronów od Kraśnika do Zaklikowa

Od września br. trwają prace na odcinku Kraśnik –Zaklików. Roboty obejmują modernizację ok. 35 km torów i sieci trakcyjnej.

Na stacjach Szastarka i Rzeczyca kończy sięukładanie ścianek peronów dwukrawędziowych. Na przystankach Polichna Kraśnicka,Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki widać już konstrukcje peronówjednokrawędziowych. Montowane jest oświetlenie. Roboty na odcinku Kraśnik –Zaklików obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych,urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.

Na stacji Kraśnik są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów.Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W stacji Szastarka iRzeczyca zamontowano nowe rozjazdy, budowane są tory. Między Kraśnikiem aSzastarką wymieniono podkłady. Od Kraśnika do Zaklikowa ukończono podstawoweprace przy obiektach inżynieryjnych.

Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów– Lublin będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola orazLublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, będą dwa noweprzystanki Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. 20 przystanków zostaniezmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi.Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonychmożliwościach poruszania się.

Większy poziom bezpieczeństwa zapewni m.in.przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana rozjazdów oraz remontobiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchemkolejowym usprawni przejazd pociągów. Dzięki elektryfikacji trasy pociągipasażerskie przyspieszą do 120 km/h a składy towarowe do 80 km/h. Inwestycjazakończy się w 2019 roku.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł.Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego PolskaWschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.