Nowe perony na zachodniopomorskich przystankach

inforail
04.01.2019 10:06

Od grudniapasażerowie korzystają z nowych peronów w Drawsku Pomorskim, Rzęśnicy iSuliszewie.

PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały przystanki wramach rewitalizacji linii ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Inwestycja za134 mln zł z RPO woj. zachodniopomorskiego zakończy się jesienią. Skróci sięczas podróży ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego o ok. 30 minut.

Nowe perony na przystankach w Drawsku Pomorskim, Rzęśnicy iSuliszewie to pierwsze efekty rewitalizacji linii ze Szczecinka do RunowaPomorskiego. Podwyższone platformy ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągów.Komfort podróżnym zapewniają przeszklone wiaty, chroniące przed deszczem iwiatrem, oraz wygodne ławki. Na peronach zamontowano nowe oświetlenie. Jestestetyczne i czytelne oznakowanie oraz stojaki rowerowe. Antypoślizgowanawierzchnia z wypukłą fakturą ułatwia poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym.Do peronów prowadzą dojścia dostosowane do potrzeb osób z ograniczonąmożliwością poruszania się.

W pierwszym kwartale podróżni skorzystają także zprzebudowanych peronów w Jeleninie i Silnowie.

Postępują prace na torach. Gotowy jest 16 km odcinek zeZłocieńca do Jankowa Pomorskiego. Wzmocniony tor pozwoli na przejazd ciężkichskładów towarowych. To ważne, bo odcinek Szczecinek – Runowo Pomorskie jesttakże linią dojazdową m.in. na poligon w Drawsku Pomorskim.

Dla sprawnego ruchu kolejowego w regionie duże znaczeniemiało odbudowanie 25 km drugiego, nieczynnego toru między Szczecinkiem iŁubowem. Teraz możliwy jest przejazd większej liczby pociągów. W najbliższychtygodniach wykonawca zacznie przebudowę obiektów inżynieryjnych. Kontynuowanybędzie montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym i siecielektroenergetycznej.

Szybciej zeSzczecinka do Runowa Pomorskiego

Jak podają PKP PLK efektem rozpoczętej w październiku 2017r. rewitalizacji linii Szczecinek – Runowo Pomorskie będzie skrócenie czasupodróży z 1h 30 min do ok. 1 h. Pociągi pasażerskie będą jeździć z prędkościądo 120 km/h, czyli o 40 km/h szybciej niż obecnie. W ramach inwestycjizaplanowano wymianę 51 km torów i przebudowę ponad 50 przejazdówkolejowo-drogowych. Podróże będą sprawniejsze i bezpieczniejsze, poprawi siękomunikacja kolejowa w regionie. Nowoczesne perony powstaną na stacji wCzaplinku i 10 przystankach (m.in. Żelisławie Pomorskim).

Pierwszy etap prac za 134 mln zł skończy się we wrześniu.Cały projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek –Runowo Pomorskie” jest warty prawie 179 mln zł i potrwa do 2020 r. Inwestycjajest współfinansowana z Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RegionalnegoProgramu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.Dofinansowanie wynosi 85 proc.