Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens dostarczy 75 lokomotyw dla przewoźnika Amtrak

inforail
02.01.2019 09:45

Spółka SiemensMobility otrzymała zlecenie na zaprojektowanie i wykonanie 75 sztuk lokomotywyspalinowej typu Charger dla państwowego przewoźnika Amtrak w StanachZjednoczonych.

Wartość kontraktu to blisko 850 milionów dolarów. Dostawapierwszych lokomotyw jest planowana na lato 2021 r. Pierwsze kursy rozpocznąsię kilka miesięcy później.

Lokomotywy będą ciągnęły pociągi na liniach północ-południeoraz wschód-zachód. Wszystkie zakontraktowane lokomotywy wejdą do służby doroku 2024. Lokomotywy będą kursować na liniach:

• AutoTrain (Waszyngton DC do Orlando, Floryda),

• CaliforniaZephyr (Chicago, Illinois, do San Francisco, Kalifornia),

• CapitolLimited (Waszyngton DC do Chicago, Illinois),

• Cardinal(Nowy Jork do Chicago, Illinois),

• City ofNew Orleans (Chicago, Illinois do Nowego Orleanu, Luizjana),

• CoastStarlight (Seattle, Waszyngton do Los Angeles, Kalifornia),

• Crescent(Nowy Jork do Nowego Orleanu, Luizjana),

• EmpireBuilder (Chicago, Illinois do Seattle, Waszyngton),

• LakeShore Limited (Boston, Massachusetts do Chicago, Illinois),

• Palmetto(Nowy Jork do Savannah, Georgia)

• SilverStar/Silver Meteor (Nowy Jork do Miami, Floryda),

• SouthwestChief (Chicago, Illinois do Los Angeles, Kalifornia),

• SunsetLimited (Nowy Orlean, Luizjana do Los Angeles, Kalifornia)

• TexasEagle (Chicago, do Los Angeles, Kalifornia przez San Antonio w Teksasie).

Jesteśmy dumni iwdzięczni, że możemy pogłębić naszą współpracę ze spółką Amtrak, wiodącegoprzewoźnika pasażerskiego w USA, która rozpoczęła się ponad 10 lat temu, kiedyto dostarczyliśmy lokomotywy na szlak łączący jedne z największychamerykańskich miast – Waszyngton i Nowy Jork, Jesteśmy przekonani, że nowelokomotywy pomogą Amtrakowi zapewnić bezpieczne, przyjazne dla środowiskausługi pasażerskie na światowym poziomie. Lokomotywy Charger zwiększają komfortpasażerów, dostępność pociągów oraz polepszają stabilność pracy składów w ciągucałego cyklu życia pojazdów, tym samym ulepszając rentowność operacyjnąpociągów na długodystansowych trasach – powiedziała Sabrina Soussan,szefowa Siemens Mobility.

Lokomotywy typu Charger są jednymi z najbardziej popularnychlokomotyw dla pociągów pasażerskich w USA. Obecnie na trasach tego krajukursuje ponad 70 sztuk tego typu, pokonując prawie 5 milionów kilometrów traskażdego roku. Lokomotywy umożliwiają korzystanie z najnowszych systemówbezpieczeństwa, w tym zarządzanie energią podczas zderzenia (Crash EnergyManagement) oraz certyfikowany w Stanach Zjednoczonych system sterowaniapociągiem PTC, który poprawia wydajność składu.

Nowe lokomotywy są w stanie rozpędzić się do 125 mi/h (ok.200 km/h) dzięki 16 cylindrowym silnikom QSK95 Cummins o mocy 4.400 konimechanicznych. Chargery są cichsze niż wymieniane standardowe lokomotywyspalinowe. Idealnie pasują do designu wagonów i są łatwiejsze do sterowania.Płynniejsza kontrola i cichsza jazda zwiększają komfort pasażerów jak imaszynistów.

Nowe lokomotywy są również bardziej przyjazne dla środowiskanaturalnego od ich poprzedników. Spełniają normy emisyjne, pozwalające nazmniejszenie emisji tlenków azotu o ponad 89%, a cząstek stałych o 95%.

Lokomotywy będą produkowane w zakładach Siemensa wSacramento w Kalifornii. Fabryka w Sacramento jest zasilana w 80% przez energięsłoneczną. Silniki diesla są produkowane przez spółkę Cummins w fabryce wSeymour w stanie Indiana.