Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Plany PKP Intercity na 2019 rok

inforail
28.12.2018 11:00

Według informacjiprzekazanych przez władze PKP Intercity dobre wyniki finansowe z ostatnichtrzech lat umożliwiają realizację „największego programu inwestycyjnego whistorii spółki”, jakim jest program „PKP Intercity – kolej dużychinwestycji”.

Program jest realizowany w latach 2016-2020 z perspektywą doroku 2023. Jego wartość to około 7 mld zł. Jak podał Minister Andrzej Adamczyk tojuż kolejny rok, który PKP Intercity kończą „na plusie”, ze 190milionami „czystego zysku”. Zaznaczył również, że do końca rokuszacowany jest wzrost liczby pasażerów do 46 milionów, czyli o około 8% wstosunku do roku poprzedniego.

Kolejne inwestycje i działania z 2018 r., które wymieniono,to m.in. modernizacja i przeglądy wagonów, zakup pojazdów typu Crab-1500E zaokoło 2,7 mln zł, uruchomienie połączeń zagranicznych czy współpraca zNarodowym Centrum Badań i Rozwoju, która dotyczy stworzenia innowacyjnychpociągów.

W przyszłym, 2019 roku, PKP Intercity planują dalsząmodernizację i zakup taboru, m.in. zakup 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych(termin otwarcia ofert został po raz kolejny przełożony) i 10 nowych lokomotywmanewrowych. Planowane jest także rozszerzenie internetowej sprzedaży biletówna kolejne połączenia międzynarodowe i wprowadzenie wielu ułatwień dlaniepełnosprawnych. W planach jest także zakończenie montażu sieci Wi-Fi wewszystkich pociągach Pendolino. Proces ten ma zakończyć się w listopadzie 2019r. Zgodnie z planami spółki do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowiłstandardowe wyposażenie około 80 proc. składów PKP Intercity, docelowo zaś siećwi-fi będą miały wszystkie pociągi spółki.

Inwestycje taborowe na 2019 rok:

• modernizacja10 wagonów na wagony gastronomiczne

• zakup 12elektrycznych zespołów trakcyjnych

• zakup 10nowych (lekkich) lokomotyw manewrowych

• modernizacjapodczas P5 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74

• modernizacjapodczas P5 20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h

• modernizacjapodczas P5 13 lokomotyw manewrowych SM42 na dwuagregatowe z funkcją zasilaniawagonów w energię elektryczną.

W zakresie działań planowanych w obszarze sprzedażyprzewoźnik przewiduje rozszerzenie internetowej sprzedaży biletów na kolejnepołączenia międzynarodowe, w tym pociąg IC Nightjet oraz pociągi objęte taryfąNRT. Spółka pracuje nad wdrożeniem rozwiązania umożliwiającego wskazaniamiejsca do rezerwacji na graficznym schemacie przy internetowym zakupie biletudla wybranych pociągów obsługiwanych składami zespolonymi.

W przyszłym roku przewoźnik planuje także szereg usprawnieńw zakresie dostępności oferty dla osób z niepełnosprawnościami. Przewidzianejest dostosowanie strony do standardów WCAG 2.0, poprawa poziomu dostępnościaplikacji mobilnej dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku (VoiceOver)czy nawet modernizacja formularza do zamawiania asysty, które powinny wpłynąćna poprawę komfortu podróży również dla tej szczególnej grupy pasażerów.

2019 r. na pewnoprzyniesie wiele wyzwań związanych z umacnianiem naszej pozycji największego,narodowego przewoźnika. Nieustannie pracujemy nad tym, aby zapewnić naszympasażerom coraz wyższy komfort podróżowania. Rok 2018 był dla nas niezwykleintensywny zarówno pod kątem liczby zrealizowanych inwestycji, jak równieżnowych rozwiązań, które udało nam się wdrożyć. Bardzo cieszy nas fakt, żepasażerowie doceniają nasze działania i coraz chętniej korzystają z usług PKPIntercity. Jestem przekonany, że 2019 r. przyniesie kolejny postęp w rozwojuspółki m.in. pod względem realizowanych inwestycji taborowych – mówi MarekChraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.