Łódź buduje drogę do dworca Fabrycznego
Kończy się budowa ulicy Nowowęglowej. Wpiątek trasą tą pojadą pierwsze samochody. Kończone są także chodniki i drogirowerowe, z których również wkrótce będziemy mogli w pełni korzystać.
Nowa trasa w centrum miasta jestprzedłużeniem al. Grohmanów. Ulica ta nie będzie już kończyła się jakdotychczas na ulicy Wierzbowej, ale zaprowadzi nas do ulicy Wydawniczej, atakże połączy się z ulicą Kopcińskiego.
Aleja Grohmanów (na dalszymodcinku Nowowęglowa) jest jedną z dwóch głównych ulic prowadzących do dworcaŁódź Fabryczna i całego Nowego Centrum Łodzi. Usprawni ona dojazd do i z drogikrajowej. Jest to istotne zarówno dla ruchu lokalnego jak i autobusówdalekobieżnych przyjeżdżających na przystanek. Odciąży tym samym m.in. uliceNarutowicza oraz Tuwima.
Ulica Nowowęglowa powstaładokładnie nad tunelem kolejowym, którym pociągi dojeżdżają do podziemnej stacjiŁódź Fabryczna.
W ramach inwestycji powstały teżspecjalne łączniki, które umożliwią wjazd na ulicę Kopcińskiego. Przy ul.Wydawniczej powstała nowa krańcówka z siedmioma stanowiskami dla autobusów.Ustawiono tam także nowe wiaty oraz ławki. Przebudowany zostanie także fragmentulicy Tuwima.
Pojawi się także dużo zieleni.Zasadzonych ma zostać blisko 300 drzew oraz 4,5 tys. krzewów.
Zarezerwowany został także terenpod torowisko, które ma tam powstać w ciągu najbliższych kilku lat w ramachprojektu Tramwaje dla Łodzi.
W ramach inwestycji powstały:
• Nowejezdnie
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• Chodniki
• Drogirowerowe
• Rondoz ulicą Wydawniczą
• Krańcówkaautobusowa
• Ustawimy17 ławek
• Zasadzimyblisko 300 drzew i 4,5 tys. krzewów
„