Zielone światło dla linii Podłęże – Piekiełko

inforail
20.12.2018 11:32

PKP Polskie Linii Kolejowe mogą podpisaćumowę z konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail na wykonaniedokumentacji projektowej nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko wMałopolsce, ponieważ Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie konkurenta.

Jak poinformowała PAP DorotaSzalacha z zespołu prasowego PKP PLK, umowa z wykonawcą prac przygotowawczychdo nowej inwestycji powinna zostać podpisana w przyszłym miesiącu.

W przetargu w listopadzie tegoroku wybrano – podobnie jak w poprzednim postępowaniu – konsorcjum, któregoliderem jest spółka Egis Rail z ofertą o wartości 221,4 mln zł brutto. Drugąofertę opiewającą na 208,6 mln zł brutto złożyło konsorcjum z liderem, spółkąAecom Polska.

Przedsięwzięcie potocznienazywane „Podłęże – Piekiełko” zakłada wybudowanie 58,5 km nowejlinii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice i skierujena południe. W miejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec nawschód do miejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości MszanaDolna (linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą75-kilometrową linią Chabówka – Nowy Sącz (linia 104), która zostaniezmodernizowana.

Pierwszy etap tej inwestycjizakłada wykonanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoruautorskiego dla dwóch przedsięwzięć: modernizacji istniejącej linii kolejowejnr 104 Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy nowej linii kolejowej Podłęże -Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna. Realizacja prac przygotowawczych planowanajest w latach 2018 – 2021.

Etapy drugi i trzeci, obejmujeprace budowlane planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i2020-26.

Z analiz wynika, że realizacjaprojektu „Podłęże – Piekiełko” umożliwi wygodne i bezpiecznepodróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, ana odcinku Kraków Główny – Nowy Sącz, poniżej jednej godziny.