Ruszyły prace na Moście Gdańskim
Barki, dźwigi irusztowania pomagają zdjąć i przetransportować dziewięć przęseł MostuGdańskiego na praski brzeg.
Wykonawca zdjął już tory i sieć trakcyjną. Stare konstrukcjezastąpione zostaną nowymi, przystosowanymi do cięższych pociągów i wyższychprędkości. Efektem prac będzie sprawniejszy ruch pociągów w Warszawie.Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych warta jest ponad 75 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe przypominają, że prowadząprzebudowę półkilometrowego, południowego Mostu Gdańskiego od listopada.Wykonawca zdemontował już szyny, mostownice (drewniane podkłady) i siećtrakcyjną. Zdejmowane są stare przęsła. Na barkach ustawiane są specjalnekonstrukcje, do precyzyjnego i bezpiecznego ściągania metalowych przęseł zkamiennych podpór. Każde z siedmiu przęsełważy około 27 ton, a dwa skrajne po 10 ton. Konstrukcje będą odstawionena praski brzeg Wisły. Przyczółki i filary zostaną wzmocnione. Staną na nichnowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siectrakcyjna.
Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r.,po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowionaponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana doprzejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będąmogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana ze środkówbudżetowych.
„