Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Dęblina do Łukowa bez komunikacji zastępczej

inforail
14.12.2018 08:12

Z nowychperonów w Dęblinie od niedzieli 16 grudnia podróżni pojadą bezpośrednio doŁukowa. Kończy się pierwszy etap prac na stacji.

Po zachodniej stronie są nowe tory, sieć trakcyjna, 21 rozjazdów.Kontynuowane będą prace na peronach, w przejściu podziemnym. 145 mln zł towartość inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Dęblinie zudziałem środków unijnych z POIiŚ

W niedzielę, 16 grudnia z peronu nr 2 podróżni pojadą pociągiembezpośrednio do Łukowa. Kończy sięzastępcza komunikacja autobusowa Dęblin – Stawy, konieczna od grudnia 2017 ze względu na modernizacje torów.

W Dęblinie gotowy jest dwukrawędziowy peron nr 2. Zamontowano jużwiatę, oświetlenie, ławki i gabloty informacyjne. Podróżni będą mogli dojść naperon nowym przejściem podziemnym. Po zakończeniu wszystkich prac, będzie onowyposażone w 3 windy. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowychułatwi pochylnia.

Na stacji przebudowywany jest także na peronie nr 1 od strony dworca.Już widać jego konstrukcję, montowane jest oświetlenie. Nowe perony będą miałyścieżki naprowadzające, które ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym.

Kończy się pierwszy etap prac po zachodniej stronie stacji Dęblin.Efektem są nowe tory i sieć trakcyjna oraz 21 rozjazdów, zapewniających sprawnąobsługę pociągów. W nowym roku prace obejmą drugą stronę stacji.Punktualniejsze podróże w Dęblinie zapewni nowe lokalne centrum sterowania. Jużgotowy jest budynek. Będą montowane nowoczesne systemy komputerowe,umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewnią będziesprawną obsługę pociągów od Garwolina przez Dęblin do Puław.

Nowe mostyna Wieprzu

Budowa dwóch mostów nad rzeką Wieprz, to jedno z najbardziejskomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa -Lublin. Od maja pociągi jeżdżą już po jednym nowym moście. Obiekt ma 170 m iszerokości 22 m. Nowa przeprawa umożliwia kursowanie ciężkich składówtowarowych o nacisku 221 kN/oś. Jadą tędy m.in. pociągi z wagonami-cysternamiobsługujące Zakłady Azotowe w Puławach.

Budowany jest bliźniaczy obiekt. Powstanie do końca 2018 roku.Uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostami będzie przejście dlazwierząt.