Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dlaczego Pendolino nie odjeżdżają po 20? Posłanka pyta

inforail
22.11.2018 13:00

Pociągi kategoriiExpress InterCity Premium kursują od 14 grudnia 2014. Są one prowadzone taboremED250 Pendolino i obsługują relacje łączące Warszawę z Bielskiem-Białą,Gliwicami, Gdynią, Jelenia Górą, Katowicami, Kołobrzegiem, Krakowem, Rzeszowemi Wrocławiem – pisze w interpelacji do Ministra Andrzeja Adamczyka posłankaMałgorzata Zwiercan.

Dalej stwierdza, że są to pociągi osiągające największąprędkość, mają klimatyzację, strefę barową oraz strefę ciszy. Pendolino – nawielu trasach m.in. Gdańsk-Warszawa Centralna stanowi realną alternatywę dlapołączeń samolotowych. Z moich obserwacji wynika, że pociągi te mają dużeobłożenie, a czasem nawet trudno jest kupić z godziny na godzinę bilet. Dlategoze zdziwieniem zauważyłam, że ostatnie, wieczorne pociągi odjeżdżają okołogodziny 20.00, a na niektórych trasach jeszcze wcześniej – dodaje posłanka.

I w związku z powyższym zadaje Ministrowi Adamczykowinastępujące pytania:

Z czego wynikają tak wczesne ostatnie odjazdy pociągów ExpressInterCity Premium, np. ostatni pociąg z Warszawy do Gdańska odjeżdża o godzinie19.20?

Czy przeprowadzono badania rynku dotyczące zapotrzebowaniana połączenia pociągów Express InterCity Premium realizowane w późniejszychgodzinach i co z tych badań wynikało?

Czy ministerstwo rozważa wprowadzenie połączeń kolejowychrealizowanych przez Pendolino w późniejszych godzinach? Jeżeli tak to kiedy?Jeżeli nie to dlaczego?

Czekamy na stanowisko resortu w tej sprawie, na pewnobędziemy o nim informować.