Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

10 milionów kilometrów łódzkich Flirtów!

inforail
21.11.2018 08:29

10 milionówprzejechanych kilometrów, 162 tysiące zrealizowanych przejazdów, 12,5 milionaprzewiezionych pasażerów i niezawodność na poziomie niemal 100% – to bilansdotychczasowego kursowania pociągów FLIRT Stadlera należących do Łódzkiej KoleiAglomeracyjnej.

Pierwsze nowoczesne, elektryczne zespoły trakcyjne typuFLIRT w wersji regionalnej wyprodukowane przez Stadler Polska dla ŁódzkiejKolei Aglomeracyjnej wyruszyły na trasy w województwie łódzkim w połowie 2014roku. Pojazdy szybko zdobyły sympatię pasażerów. Od momentu wdrożenia doeksploatacji pokonały 10 milionów km, realizując 162 tysiące połączeń, z którychskorzystało 12,5 miliona podróżnych. Firma Stadler, która prowadzi usługęutrzymania floty ŁKA w zapleczu technicznym na łódzkim Widzewie, wykonała w tymokresie 1000 przeglądów planowej obsługi technicznej.

Jak podaje producent pociągi FLIRT znane są ze swojej wysokiejniezawodności. W październiku 2018 wskaźnik ten wyniósł dla pojazdów ŁódzkiejKolei Aglomeracyjnej 99,8%. Stadler od lat działa w oparciu o filozofię, którazakłada utrzymanie najwyższej jakości, niezawodności oraz bezpieczeństwaoferowanego taboru. Niebagatelne znaczenie ma duże doświadczenie producenta wprowadzeniu utrzymania flot pojazdów dla swoich klientów. W Polsce producentserwisuje pociągi wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadler Polska dla ŁKA iPKP Intercity, a także Kolei Mazowieckich i Kolei Śląskich. Globalnie Stadlerprowadzi usługę utrzymania taboru dla flot w 16 krajach, składających się zponad 680 pojazdów, które każdego roku pokonują łącznie ponad 120 mln km. Faktprowadzenia przez producenta serwisu wyprodukowanych pojazdów, w dużej mierzewpływa na ich wysoką niezawodność.

W trakcie ponadczterech lat eksploatacji pociągi FLIRT potwierdziły swoją niezawodność. Tozasługa wysokiej jakości technologicznej pojazdów oraz sprawnego serwisu. ŁKA,jako jeden z nielicznych przewoźników w Polsce, w przetargu uwzględniła nietylko cenę zakupu taboru, ale także jego 15-letnie utrzymanie. Stadler zeswoich zadań wywiązuje się bardzo dobrze. Dzięki temu tabor wykorzystywany jestmaksymalnie do obsługi połączeń, a nasi pasażerowie polubili FLIRT'y na cowskazują stale rosnące statystyki przewiezionych osób – mówi JanuszMalinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Bardzo się cieszymy,że nasze pojazdy zyskały sympatię pasażerów w województwie łódzkim. Każdegodnia dokładamy wszelkich starań, aby mieszkańcy regionu mogli podróżowaćkomfortowo, szybko i bezpiecznie. Jest to także efekt bardzo dobrej współpracyz przewoźnikiem – podkreśla Marcin Polit, kierownik zaplecza technicznegoŁódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.