Pekin: Sieć chińskich kolei dużych prędkości ma osiągnąć 3000 km

inforail
18.03.2008 13:22

Jak informuje gazeta Žhen-Min-Žhi-Pao oraz agencja Xinhua, zakończenie budowy superszybkiej linii kolejowej Szanghaj – Hangzhou (czyt.Chanczżou) – Ningbo (inne transkrypcje Ningpo, Ning-po, czyt: Ninbo) – Fuczou – Szantou – Shenzhen (lub. Szen-Czen) planuje się na rok 2010, oznajmił wiceminister kolei Chin Liu Dunfu.
Od pierwszego lutego 2007 superszybki pociąg CRH produkcji chińskiej już kursuje między Kantonem, a Shenzhen w południowej prowincji Chin Guangdong, a w budowie jest także linia Pekin – Szanghaj, tak więc nie tak długo z Pekinu do Hongkongu będzie można jechać superekspresem.
Jak powiedział wiceminister Liu Dunfu, na odcinkach Szanghaj – Hangzhou (czyt.Chanczżou) oraz Hangzhou (czyt.Chanczżou) – Ningbo (inne transkrypcje Ningpo, Ning-po, czyt: Ninbo) pociągi już obecnie mogą rozwijać szybkość 250 km/h. Jednakże w interesie stymulowania tempa wzrostu gospodarczego danego regionu kraju, między Szanghajem i Ningbo (inne transkrypcje Ningpo, Ning-po, czyt: Ninbo) trzeba będzie zbudować jeszcze cztery linie kolejowe, i wówczas liczba ich osiągnie sześć!
W najbliższych pięciu latach budowa linii kolejowych, a szczególnie linii dużych prędkości w Chinach zostanie znacznie przyspieszona. Długość linii dla przewozów pasażerskich zwiększy się do 20 000 km. W tym tylko sieć chińskich linii dużych prędkości osiągnąć ma 3000 km. Na liniach Pekin – Tien Czin, Hefej –Nankin, Zhengzhou (Czżenczżou) – Xi’an (Si-An), oraz Wuhan – Kanton szybkość podróżna już obecnie wynosi 300 km/h.