Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prace na trasie Poznań – Wrocław ponownie ruszyły. Za Astaldi ZRK DOM

inforail
09.11.2018 19:04

W piątek (9listopada) wznowione zostały prace modernizacyjne linii E59 Wrocław – Poznań naodcinku między Lesznem a granicą województwa. Inwestycję wykonuje Zakład RobótKomunikacyjnych DOM Poznań, wcześniej prowadziła ją włoska spółka Astaldi.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozwiązały umowę z Astaldi potym, jak wykonawca, pomimo wezwania, nie podjął pracy na kontrakcie. W ub.tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na dokończenie modernizacjize spółką zależną ZRK DOM Poznań.

Wartość prac to około 45 mln zł netto. Planowane zakończenierobót na poszczególnych odcinkach ma nastąpić do końca tego roku i wiosnąprzyszłego roku.

Jak poinformował w piątek PAP Zbigniew Wolny z PKP PLK, wpiątek wznowiono prace w okolicach Rawicza. Zakres robót obejmuje m.in.układanie nowych torów, montaż sieci trakcyjnej oraz modernizację obiektówinżynieryjnych między granicą województwa dolnośląskiego a Rawiczem oraz międzyBojanowem a Lesznem.

Arnold Bresch z zarządu PKP PLK informował w ub. tygodniu,że dotąd w miejscu, w którym prace prowadziła włoska spółka Astaldi, wykonanotrzecią część prac, które obejmuje inwestycja.

„ZRK DOM Poznań posiada wymagany potencjał w zakresiepracowników i sprzętu, czyli sprawnie wejdzie na kontraktowe zadanie. ZRKwykorzysta również zgromadzony już na placu budowy materiał, a to pozwoliuzyskać szybkie efekty robót” – informował Bresch.

Podjęte prace dotyczą projektu „Przebudowa układówtorowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinekgranica województwa dolnośląskiego – Leszno” w ramach projektu „Pracena linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granicawojewództwa dolnośląskiego – Czempiń”.

Astaldi pod koniec września przysłała do PKP PLK informację,że umowy dotyczące modernizacji linii Dęblin – Lublin oraz linii Poznań -Leszno wygasły. Resort infrastruktury wezwał włoską firmę do wznowienia prac,ale wykonawca nie powrócił na place budów. PKP PLK wezwały Astaldi wraz zkonsorcjantami, do podjęcia prac na kontraktach. W związku z tym, że włoskafirma nie podjęła prac na obu liniach, PLK złożyły oświadczenia o odstąpieniuod umów z winy konsorcjantów.