Leo Express wraca na polskie tory
Leo Express wznawiaswoje weekendowe połączenie do Polski i otwiera sprzedaż biletów. Pociągi doKrakowa będą kursowały od 30 listopada do 7 stycznia oraz ponownie od 22 marca.
Od 20 czerwca, kiedy pojawi się nowy polski rozkład jazdy,pociągi będą kursowały codziennie. Czasowe zawieszenie połączeń jestspowodowane remontami polskich torów. Leo Express zastępuje te bardzo popularnepołączenie większą liczbą autobusów, które wzmacniają istniejące już codziennepołączenia podczas ograniczeń w kursowaniu pociągów. Czeska firma pozostajejedynym prywatnym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce.
„Zaczęliśmy sprzedaż biletów na popularnym, bezpośrednimpołączeniu między Pragą a Polską, które zostanie wznowione 30 listopada.Pasażerowie mogą cieszyć się podróżą na jarmarki świateczne, a od połowyprzyszłego roku bedą mogli podróżować tam i z powrotem do Krakowa i innychmiast, codziennie. Bez ograniczeń na polskich torach i wydłużania czasuprzejazdu moglibyśmy w każdej chwili rozpocząć codzienne kursowanie”, mówiEmil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Express.
Leo Express uruchomił połączenie między Bohuminem a Krakowemjuż w 2014 roku, rozpoczynając od autobusów i kończąc na pociągach. Leo Expressjako pierwsza czeska firma i jako jedyny prywatny przewoźnik wjechała napolskie tory dnia 20 lipca 2018 roku. Ze względu na liczne remonty torów,wydłużające czas jazdy, pociągi musiały zostać zawieszone na okres między 9październikiem a 30 listopada 2018 roku. W tym czasie pociąg był zastępowanyprzez autobusy. Z podobnych przyczyn kursowanie pociągu zostanie ponowniezawieszone między 7 styczniem a 22 marca 2019 roku. Wiosną weekendowe kursyzostaną przywrócone.
„Pociągi Leo Express, od 20 czerwca, będą jeździły do Krakowa codziennie. „Istotnenaprawy infrastruktury zostaną zakończone latem i nasze pociągi będą miałyzapewnione optymalne warunki przejazdu. Naszym pasażerom będziemy mogli zaoferowaćcodzienne połączenie” – tłumaczy Emil Sedlařík.
Jak informuje przewoźnik wysokim komfortem, zapewnianymprzez Leo Express, polscy pasażerowie mogą się już cieszyć na autobusowympołączeniu do Krakowa, na trasie Warszawa-Wiedeń oraz minibusowych połączeniachna katowickie lotnisko. Na pokładzie zapewniony jest internet Wi-Fi, bufet orazpomocny personel pokładowy. Drogą internetową można zakupić bilet, któregorzecz jasna nie trzeba drukować. Ceny biletów na trasie Praga-Kraków zaczynająsię już od 19 złotych.
Leo Express wyruszył na polskie tory 20 czerwca 2018 jakopierwszy prywatny przewoźnik kolejowy oraz jako jedyna czeska firma kolejowa. Pociągiwyjeżdżają z Pragi w piątki i niedziele o 16:10 i przyjeżdżają do Krakowa o23:25. Natomiast z Krakowa wyruszają w soboty i poniedziałki o 4:53 izatrzymują się na dworcu głównym w Pradze o 11:32.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bezpośrednie połączenie kolejowe między Pragą a Krakowemjest czasowo zawieszone, ze względu na remonty polskich torów, w okresie między9 październikiem a 30 listopada 2018 roku oraz między 7 stycznia a 22 marca2019 roku (w tym czasie na tej trasie kursują autobusy).
Od 20 czerwca 2019 pociągi do Krakowa będą jeździłycodziennie. Ceny biletów na trasie Praga-Kraków zaczynają się już od 19 złotychna trasie Praga-Kraków.
Przystanki pociągu w Czechach to: Prague dworzec główny,Prague – Libeň, Kolín, Pardubice, Zábřeh na Moravě, Olomouc, Přerov, Hranice naMoravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava – Svinov, Ostrava Main Station,Bohumín.
Przystanki pociągu w Polsce to: Zebrzydowice, Pszczyna,Tychy, Katowice, Mysłowice, Oświęcim Dwory, Zator (Energylandia), Skawina,Kraków.
„