Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Malinowski: Ciężko będzie zwiększyć ofertę połączeń dalekobieżnych

inforail
02.11.2018 09:32

PKP Intercity będąmiały problem ze zwiększeniem oferty przewozów dalekobieżnych – ocenił byłyszef tego przewoźnika, a obecnie Prezes ŁKA Janusz Malinowski.

Na kongresie w Łodzi jako główną przyczynę takiej diagnozypodał kwestie taborowe. Liczba wagonów zmodernizowanych będzie znaczniemniejsza od liczby wagonów złomowanych – ocenił Malinowski.

Szef ŁKA brał udział w debacie na temat białych plamtransportowych. Co prawda na tym samym kongresie obecny Prezes PKP IntercityMarek Chraniuk stwierdził, że przewoźnik realizuje obecnie największy w historiiprogram taborowy, to jednak Janusza Malinowskiego chyba nie przekonał. Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoRail.plPKP Intercity staną również przez taborowym wyzwaniem w kontekście CPK, jeślirzecz jasna to przedsięwzięcie powiedzie się. Do obsługi portu przewoźnik majednak wykorzystywać głównie ezt-y. Problemem mogą zatem okazać się innepołączenia, niezwiązane zupełnie z CPK. I tu diagnoza Janusza Malinowskiegomoże okazać się słuszna i trafiona. Wiek wagonów PKP Intercity bowiem rośnie, zakupówjest mało, jak wspomniał obecny szef ŁKA modernizacje też nie rozwiążąwszystkich problemów. Oby przez CPK nie na kolejowej mapie Polski białych plam,zamiast ubywać, nie przybyło…