PKP Intercity przygotowują projekt dwusystemowego ezt-a do obsługi CPK
Bardzo ważnym elementemCPK będzie tabor przyszłości, dostosowany do oczekiwań pasażerów – powiedziałdziś w Łodzi na KRT Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity.
Pasażerowie będą oczekiwać dużo więcej niż obecnie. Przygotowujemy już projekt modułowegoezt-a, który będzie dwusystemowy (3 kV i 15kV/25kV). Pojazd ten ma byćprodukowany przez polskie firmy. Co więcej prace nad jego powstaniem będąetapowe – powiedział Prezes Chraniuk. Z zapowiedzi wynika, że pasażerowie będą braliudział w przygotowaniu designu nowych jednostek. Dalej na etapie projektowania iprodukcji możemy spodziewać się testów składu, które będą miały za zadanie wyeliminowaniechorób wieku dziecięcego.
Jak zapowiedział Marek Chraniuk to będzie duża liczbapojazdów budowana na jednej „podłodze”. Według zapowiedzi szefa PKP Intercity zapotrzebowaniena tabor będzie etapowe. Na pewno ma być to długa seria pojazdów, oczekiwaniato powyżej 200 sztuk ezt-ów.
Jako ciekawostkę Marek Chraniuk podał przewozów bagażu,który zgodnie z założeniami miałby trafiać trafiać bezpośrednio dopociągów, tak jak ma to miejsce w transporcie samolotowym. Aby realizować to zadanie konieczne będzie wprowadzenie urządzeń, którepozwolą rozwiązywać problemy techniczne z tym związane.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„