Przekazanie tramwaju 122N dla MZK w Bydgoszczy
infotram
12.03.2008 09:20
Przekazanie tramwaju 122N dla MZK w Bydgoszczy
W dniu 4 marca 2008 roku na terenie zajezdni przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy odbyła się uroczystość przekazania do eksploatacji tramwaju 122N, wyprodukowanego na zamówienie tamtejszych Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. Wśród przybyłych gości byli między innymi: Prezydenci Miasta Bydgoszczy Konstanty Dombrowicz i Lucyna Kojder-Szweda, Wojewoda Kujawsko –Pomorski Rafał Bruski, Rektor Uniwersytetu Technologiczno –Przyrodniczego prof. dr hab. inż. Zbigniew Skinder, Prezes MZK w Bydgoszczy Paweł Czyrny. Na sygnał Prezydenta Bydgoszczy tramwaj ukazał się przybyłym gościom wyjeżdżając z budynku zajezdni przebijając plakat zawieszony w bramie wjazdowej. To pierwszy niskopodłogowy pojazd jeżdżący po torowiskach w Bydgoszczy. Nowa „PESA”trafiła na linię „trójki”. W budowie jest drugi tego typu pojazd, który na szyny wyjedzie w maju.
Mam nadzieję, że to nie jest ostatni taki zakup. Średnia wieku naszych tramwajów wynosi bowiem 23 lata i nowe pojazdy są niezbędne – mówił Paweł Czyrny, dyrektor MZK.
– Jestem przekonany, że będą kolejne zakupy tramwajów – wtórował prezydent Konstanty Dombrowicz. Niestety z jego ust nie padły żadne konkrety.
Zaraz po oficjalnej prezentacji PESA rozpoczęła regularne kursy z pasażerami.
Tramwaj 122N to modułowy, wieloczłonowy tramwaj niskopodłogowy. Przedział pasażerski wykonany został w układzie jednoprzestrzennym. Wyposażono go w klimatyzacje, wygodne, wandaloodporne siedzenia, antyposlizgową wykładzinę podłogową oraz system dźwiękowej informacji pasażerskiej. Tramwaj 122N jest przystosowany da osób niepełnosprawnych. Dostanie się do środka osobom jeżdżącym na wózkach inwalidzkich ułatwia wbudowana rampa. PESA zadbała także o bezpieczeństwo, zarówno podróżnych, jak i motorniczego. Tramwaj został wyposażony w zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii w czasie zderzenia. Kabina prowadzącego pojazd tworzy tzw. klatkę bezpieczeństwa, co zmniejsza ryzyko odniesienia obrażeń. Komfort pracy motorniczego zwiększają ergonomiczny pulpit, klimatyzacja i mikroprocesorowy system sterowania i nadzoru. Tramwaj 122N jest także pojazdem oszczędnym. Asynchroniczny układ napędowy umożliwia rekuperację energii, co pozwala na zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dane techniczne tramwaju 122N dla Bydgoszczy
Ilość członów
|
5
|
Szerokość toru
|
1000 mm
|
Układ osi
|
Bo`2`Bo
|
Długość (bez sprzęgów)
|
31820 mm
|
Szerokość
|
2350 mm
|
Wysokość
|
3400 mm
|
Wysokość podłogi w strefie drzwi od poziomu główki szyny
|
350 mm
|
Ilość miejsc siedzących
|
63
|
Ilość miejsc stojących (5os/m²)
|
148
|
V max (eksploatacyjna)
|
70 km/h
|
Moc (silniki asynchroniczne)
|
4x105kW
|
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022