Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Umowa na rewitalizację linii Padew-Mielec-Dębica podpisana

inforail
17.10.2018 11:44

Sprawniejsze ibezpieczniejsze połączenia kolejowe z komfortową obsługą podróżnych na stacjachi przystankach, zapewnią kolejne inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych naPodkarpaciu – podała spółka.

Dziś (17 października) podpisano umowę z Krajowego ProgramuKolejowego za 188 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na trasie Padew –Mielec – Dębica. Prace umożliwią wznowienie ruchu pasażerskiego i zapewniąsprawniejszy ruch towarowy. W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9stacjach i przystankach oraz tory na 32 km odcinku między Mielcem a Dębicą.Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów, a także zwiększy siępoziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.

Inwestujemy w polskąkolej, aby stawała się nowocześniejsza i lepiej służyła ludziom. By łatwiejszydostęp do niej mieli wszyscy mieszkańcy kraju. Linia nr 25 na odcinku Padew –Mielec – Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym, chcemyprzywrócić ją także dla pasażerów. Konsekwentnie realizowany Krajowy ProgramKolejowy pozwala zwiększyć standardy tras kolejowych, poprzez modernizacjęszlaków, przystanków. Olbrzymie środki – 67 mld zł w ramach KPK, przeznaczonena inwestycje, umożliwiają nam osiągnięcie celu, jakim jest kolej bezpieczna,punktualna i komfortowa. Zapewniają one funkcjonowanie transportu kolejowego wPolsce na wysokim poziomie – powiedział Adam Hamryszczak – PodsekretarzStanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

Rewitalizacja liniiPadew- Mielec – Dębica nr 25, to ważna inwestycja dla regionu. Dzięki niejpociągi wrócą na trasę, a potrzebujemy dobrych połączeń kolejowych, bo toprzekłada się na rozwój gospodarczy i lepsze wykorzystanie potencjału Podkarpacia. Linia nr 25 łączy ażtrzy duże obszary przemysłowe Strefy Ekonomiczne w Mielcu, w Tarnobrzegu i wDębicy a także daje połączenie z siecią szerokotorową i terminalem w WoliBaranowskiej. Dziewięć lat wspólnych – z europosłem Tomaszem Porębą – starań oremont tego traktu dziś kończy się tym miłym akcentem – powiedziałWładysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego.

Wygodniejsze stacje iprzystanki

W ramach inwestycji PLK na trasie między Mielcem a Dębicązwiększy się komfort 9 stacji i przystanków. W miejscowościach Mielec, Rzochów,Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia będą noweperony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Noweobiekty z pochylniami i systemem oznakowania zapewnią wygodniejszą i łatwiejsząobsługę wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościachporuszania się. W stacji Mielec przewidziano budowę bezkolizyjnego przejściapod torami, które ułatwi bezpieczne dojście do peronów. Lepszą komunikację wrejonie stacji zyskają także mieszkańcy.

Inwestycje PLK natrasie Padew-Mielec-Dębica pozwolą reaktywować trasę dla przewozówpasażerskich. Zapewnią komfort podróży i obsługi pasażerów na 9 stacjach iprzystankach. Nowe rozwiązania ułatwią komunikację także osobom o ograniczonychmożliwościach poruszania się. Prace usprawnią również przewóz towarów. Dziękirewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicąpojadą od grudnia 2020 r., z prędkością maksymalną 120 km/h a towarowe – 70km/h – powiedział Piotr Majerczak – Członek Zarządu PKPPolskich Linii Kolejowych S.A.

Sprawne i bezpieczneprzejazdy

W ramach inwestycji na odcinku Mielec – Dębica, zaplanowanomin. wymianę torów na długości 32 km, przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych (6mostów, 31przepustów ) oraz 40 przejazdów kolejowo-drogowych, min. wmiejscowości Wojsław, Rzemień, Pustków, Pustynia. Prace zapewnią sprawniejszą ibezpieczniejszą jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych– 70 km/h.

Umowę za 187 778 962,71 zł ( netto) na zaprojektowanie pracna odcinku Padew – Mielec – Dębica wraz z wykonaniem robót na odcinku Mielec –Dębica, zrealizuje spółka zależna PLK Przedsiębiorstwo Napraw i UtrzymaniaInfrastruktury Kolejowej w Krakowie. Inwestycja planowana jest w latach 2018 -2020.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinkuPadew – Mielec – Dębica” wpisany jest w Regionalny Program OperacyjnyWojewództwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246472 628,56 PLN (wraz z podatkiem Vat), kwota dofinansowania 166 355 438,06 PLN.