Jakie manewrówki dla PKP Intercity?

inforail
17.10.2018 07:39

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o przetargu, jakiPKP Intercity ogłosiły na zakup 10 lekkich lokomotyw manewrowych. Dziśzaglądamy do SIWZ.

Podstawowe parametrylokomotywy

1. Szerokość toru: 1435 mm

2. Skrajnia zgodna z UIC 505-1, PN-EN 15273-2:2013-09

3. Ilość osi lokomotywy: 2 lub 3

4. Moc silnika spalinowego lokomotywy: co najmniej 300 kW

5. Maksymalny nacisk osi na tor: 20 t

6. Maksymalna prędkość eksploatacyjna: co najmniej 60 km/h

7. Obsługa: Jednoosobowa

Lokomotywy mają być wyposażone w silniki, spełniające normy STAGEIIIb. Minimalna siła pociągowa została określona na 110kN. Lokomotywy w trakcjipodwójnej powinny być zdolne do prowadzenia wagonów pasażerskich o łącznejmasie 700 ton na profilu 10 ‰ z prędkością 20 km/h. Samodzielnie powinnyprowadzić składy o masie 500 ton na profilu 4 ‰ z prędkością co najmniej 25km/h.

Kabina maszynisty musi być zaprojektowana w sposóbumożliwiający ich obsługę przez jednego maszynistę. Pulpit powinien byćergonomiczny, po prawej stronie pojazdu w kierunku jazdy. Kabina musi byćoddzielona od przedziałów maszynowych i szafy elektrycznej oraz zamykana naklucz.

Lokomotywa musi posiadać 2 kanały wylotowe hamowaniaawaryjnego od urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągu tj. jeden dla SHP(samoczynnego hamowania pociągu), CA (czuwaka aktywnego), drugi dla RS(radiostacji).

Wymaga się zabudowy systemu monitoringu wizyjnego składającegosię z co najmniej dwóch kamer zewnętrznych, zapewniających obserwację szlaku (znajdującychsię w polu pracy wycieraczki) oraz obrazów wyświetlanych na sygnalizatorach zwejściem audio umożliwiającym podłączenie mikrofonu.

Lokomotywy muszą zostać wyposażone w system diagnostykipokładowej. Do systemu diagnostyki pokładowej muszą być dołączone następującesystemy i układy:

1) układ silników trakcyjnych;

2) obwód zasilania;

3) obwody i aparaty WN;

4) obwody i aparaty sieci 3 fazowej;

5) obwód ładowania baterii;

6) system wentylacyjny;

7) obwody klimatyzacji;

8) przeciwpożarowy;

9) CCTV;

10) pomiar temperatury maźnic;

11) agregat prądotwórczy;

12) obwód hamulca, w tym rejestracja ciśnień w przewodziegłównym hamulca, przewodzie pomocniczym, a także cylindrach hamulcowych.

Wymagania eksploatacyjne są następujące:

Przebieg między przeglądami poziomu 1: nie krótszy niż 28 dnilub nie krótszy niż 1000 km w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpipierwsze.

Przebieg między przeglądami poziomu 3: nie krótszy niż 2,5roku.

Najmniejszy średni czas pracy silnika spalinowego międzyuszkodzeniami powodującymi wyłączenie pociągu z ruchu: nie krótszy niż 3000motogodzin pracy.

Minimalny okres eksploatacji do naprawy wg 4 poziomuutrzymania: nie wcześniej niż po 6 latach.

Okres eksploatacji lokomotywy: minimum 30 lat.

Przebieg pomiędzy kolejnymi wymianami obręczy lub kół: 500000 km.

Kolorystyka zewnętrzna zostanie wykonana z użyciem farbychemoutwardzalnej lub wodnej, wraz z lakierem antygrafitti. Wykonawcaprzedstawi do akceptacji Zamawiającego trzy warianty wykonania zewnętrznejpowłoki lakierniczej. W ramach przygotowania wariantów kolorystyki zewnętrznej pojazdównależy przewidzieć w każdym wariancie umieszczenie wszystkich napisów ioznaczeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, oraz logo Zamawiającego.

Współczynnik dostępności wszystkich pojazdów nie może byćniższy niż 90%.