Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

19 godzin w powietrzu. Z Singapuru do Nowego Jorku

infoair
12.10.2018 09:30

Airbus ze 150 pasażerami na pokładzie wystartował w czwartek- 12 października – z lotniska w Singapurze i w ciągu 19 godzin ma dotrzeć doNowego Jorku, pokonując 16,7 tys. kilometrów. Połączenie po 5-letniej przerwieznów będzie najdłuższym oferowanym na świecie lotem komercyjnym.

Należący do linii lotniczych Singapore Airlines AirbusA350-900 ULR, wykonujący lot nr SQ22, wystartował około godziny 17.30 czasu wPolsce. Leci nim 150 pasażerów i 17 członków załogi. Agencja AFP podkreśla, żedo kupienia były jedynie bilety klasy biznesowej bądź ekonomicznej premium; nieoferowano podróży w zwykłej klasie ekonomicznej.

Pasażerowie na pokładzie mają do dyspozycji m.in.”służące dobremu samopoczuciu” menu oraz długi katalog filmów iprogramów telewizyjnych; obejrzenie wszystkich dostępnych produkcji, przyoglądaniu bez przerwy, zajęłoby siedem tygodni.

By tak długa podróż nie była zbyt uciążliwa czy stresująca,maszyna wyposażona jest m.in. w większe niż zazwyczaj okienka oraz oświetlenieLED, które ma redukować tzw. jet lag, czyli zmęczenie spowodowane zmianą strefyczasowej.

To właśnie przewoźnikowi Singapore Airlines Airbusdostarczył we wrześniu swoją pierwszą maszynę A350-900 ULR. Ten dwusilnikowysamolot może bez międzylądowania przemierzyć ok. 18 tys. kilometrów i lecieć do20 godzin; konstruktorom udało się to osiągnąć dzięki optymalizacji układupaliwowego, która pozwala na 25-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa.

{https://www.youtube.com/watch?v=QZwcxZyZxKc}

W zwyczajnych warunkach meteorologicznych lot z Singapuru doNowego Jorku powinien potrwać dokładnie 18 godzin i 45 minut.

Singapurskie linie oferowały już podróż na tej trasie przezdziewięć lat, do 2013 roku. Przewoźnik zrezygnował z tego połączenia ze względuna wzrost kosztów paliwa, który sprawił, że lot stał się nieopłacalny. Wówczaswykonywał go czterosilnikowy, dużo bardziej energochłonny Airbus A340-500.

Do dziś najdłuższy lot komercyjny oferowały w ostatnimczasie linie Qatar Airways, których maszyny latają z Auckland w Nowej Zelandiido Dohy w Katarze. (PAP)