Małopolska ponawia przetarg na ezt-y
WojewództwoMałopolskie ponownie ogłosiło przetarg na Zakup taboru kolejowego: nowoczesnychelektrycznych zespołów trakcyjnych na potrzeby rozwoju kolei małopolskich.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Dostawę 4 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do obsługi połączeńpasażerskich w na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z dokumentacją(DSU, DTR, WTWiO).
2) Świadczenie kompleksowej usługiserwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego EZT 500 km. Obsługaserwisowo-utrzymaniowo-naprawcza obejmuje wszystkie czynności z tego zakresuwynikające z Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdu.
3) Udzielenie gwarancji jakości oraz rękojmi z wady na okresod 60 do 120 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego każdego EZT (zgodnie zoświadczeniem złożonym w ofercie).
4) Przeszkolenie pracowników zgodnie z zasadami określonymiw opisie przedmiotu zamówienia.
5) Udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.
Wszystkie zastosowane do produkcji EZT zespoły, podzespoły ielementy muszą być fabrycznie nowe oraz wolne od praw osób trzecich.
Konstrukcja i parametry EZT muszą spełniać wymogikażdorazowo obowiązujących norm i przepisów, a także wymagania pozostałychobowiązujących norm PN-EN, kart UIC oraz TSI lub równoważnych.
Wszystkie pojazdy muszą spełniać wymagania zgodności z TSI wzakresie opisanym w:
1) TSI PRM (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji (UE) nr1300/2014 z dnia 18.11.2014 roku w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjnościodnoszących się do dostępności systemu kolei Unii dla osób niepełnosprawnych iosób o graniczonej możliwości poruszania się,
2) TSI SRT (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji (UE) nr1303/2014 z dnia 18.11.2014 roku w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo w tunelach”systemu kolei w Unii Europejskiej,
3) TSI NOI (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji (UE) nr1304/2014 z dnia 26.11.2014 roku w sprawie technicznych specyfikacjiinteroperacyjności podsystemu „Tabor kolejowy – hałas” zmieniające decyzję2008/232/WE i uchylające decyzję 2011/229/WE,
4) TSI LOC&PAS (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji(UE) nr 1302/2014 z dnia 18.11.2014 roku odnoszącej się do podsystemu „Tabor –lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei w Unii Europejskiej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
5) TSI CCS (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji (UE)2016/919 z dnia 27.5.2016 r. w sprawie technicznej specyfikacjiinteroperacyjności w zakresie podsystemów „Sterowanie” systemu kolei w UniiEuropejskiej.
Warunkiem dokonania odbioru pojazdu jest przedstawienieprzez Wykonawcę bezterminowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.
Pojazdy muszą być wykonane zgodnie z normami, które sąokreślone w poszczególnych ww. TSI (lub równoważnymi) wraz ze sprostowaniami,jakie ukazały się do przedmiotowych rozporządzeń.
Szacunkowa całkowita wartość zamówienia bez VAT to 66 218400.00 PLN.
Oferty można składać do 20 listopada 2018 roku. Kryteriawyboru to:
Gwarancja jakości i rękojmia za wady – Waga: 45
Cena – Waga: 55.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzyspełniają warunek udziału w postępowaniu w zakresie posiadania zdolnościtechnicznej i zawodowej. Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany zaspełniony, gdy Wykonawca wykaże się: doświadczeniem w należytym wykonaniu (lubw wykonywaniu – w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresieostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonaniem co najmniejjednej usługi polegającej na dostawie, w ramach jednej umowy, co najmniej 3fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z których każdy był conajmniej dwuczłonowy z kabinami maszynisty umieszczonymi po przeciwległychstronach.
To kolejne podejście Urzędu Marszałkowskiego do zakupupociągów. Poprzednio oferta Newagu była za droga. Firma zaproponowała 91,5 mlnzł brutto za tabor. Wraz z usługą serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą cena taosiągnęła prawie 130,9 mln zł brutto. Tymczasem zamawiający przeznaczył nasfinansowanie zamówienia prawie 89,7 mln zł brutto.
„