Zmiany w krakowskiej Strefie Czystego Transportu
Posiedzenie KomisjiInfrastruktury zdominowała dyskusja mieszkańców z dyrektorem ZarząduInfrastruktury Komunalnej i Transportu na temat strefy czystego transportu naKazimierzu.
Projekt uchwały dotyczący wprowadzenia strefy czystegotransportu w obrębie Kazimierza jest poddawany konsultacjom społecznym. – W tejchwili trudno podsumować wnioski. Cały czas zwracamy się z prośbami o opinie doróżnych podmiotów – wyjaśniał Marcin Hanczakowski, dyrektor ZarząduInfrastruktury Komunalnej i Transportu. Jednak już wiadomo, że projektprzejdzie korektę. Zmiany będą przede wszystkim dotyczyć możliwości wjazdu (napodstawie wydawanych uprawnień) przedsiębiorców, którzy prowadzą interesy naterenie Kazimierza. Możliwość wjazdu będą mieli do 2025 r. W tym czasie będąmogli dostosować się do nowych zasad transportu ekologicznego. Podobny okresbędzie obowiązywał kierowców taksówek, którzy w tym czasie będą mogli nabyćpojazdy z napędem elektrycznym.
Nie obyło się także bez głosów krytyki, ze strony komitetu”Nic o nas bez nas”. Jego przedstawiciele wytykali urzędnikom niezgodności wzapisie prawnym, a także stworzenie barier dla uczniów, którzy nie będą moglibyć dowożeni do szkół, gdyż rodzice nie będą posiadać stosownych uprawnień.Pojawiły się także głosy dotyczące dojazdu do dwóch szpitali, które znajdująsię na terenie Kazimierza. Jednak jak zapewnił Marcin Hanczakowski, obszary tesą wyjęte ze strefy czystego transportu, właśnie dlatego, by pacjenci orazpracownicy szpitali mogli swobodnie się przemieszczać.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„