Nowe perony na trasie Poznań – Warszawa

inforail
07.09.2018 13:04

Pasażerowiekorzystają z nowego peronu na stacji Konin. We wrześniu podobnie będzie wPodstolicach – podały PKP PLK.

Na linii Poznań – Warszawa układane są tory, budowanewiadukty, mosty i przejścia podziemne. Efektem inwestycji z Krajowego ProgramuKolejowego, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe będą sprawniejsze ibezpieczniejsze podróże. Pasażerowie zyskują komfortową obsługę na stacjach iprzystankach.

W lipcu zakończyły się zasadnicze prace na 60 km dwutorowymodcinku linii między Wrześnią a Koninem. Pasażerowie korzystają pociągów regionalnych. Modernizacja postępujena odcinku Konin – Barłogi.

W Koninie pasażerowie korzystają z nowego peronu. Montowanajest wiata. Remontowane przejście podziemne ułatwi dostęp do pociągów.Zaawansowana jest budowa nowego przejścia pod torami na przedłużeniu ul.Torowej. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonychmożliwościach poruszania się. Pochylnie pozwolą na dogodne korzystanie zprzejścia. Na stacji zakończono prace torowe.

Między Kołem a Barłogami, w miejsce już zdemontowanego toru,będzie ułożony nowy. W Kole widać budowę dwóch nowych peronów. Wykonawcazdemontował też starą kładkę nad torami. Będzie nowe przejście podziemne zpochylniami i windą.

Pomiędzy Kołem a Kramskiem specjalna maszyna czyści iwybiera tłuczeń. Równocześnie na tym szlaku pociąg do potokowej wymianynawierzchni układa nowe podkłady i szyny. Zdemontowano większość starej siecitrakcyjnej.

Na stacji Podstolice we wrześniu podróżni skorzystają znowego peronu. Wszystkie tory zostaną oddane do eksploatacji. Między KostrzynemWielkopolskim a Podstolicami kończą się roboty na jednym torze i rozpoczęły sięodbiory techniczne. We wrześniu wykonawca przystąpi do robót na sąsiednim torze na szlaku Podstolice –Kostrzyn Wielkopolski – Swarzędz.

W Kutnie przebudowywane są perony i tory. Modernizowane jestprzejście podziemne. Widać zarys nowych peronów nr 3 i 4 oraz konstrukcje wiatna peronie nr 4. Postępuje budowa lokalnego centrum sterowania.

Zakończono prace na szlaku Krzewie – Kłodawa. Po odbiorzeeksploatacyjnym przywrócono prędkość 160 km/h. Aktualnie prowadzone są prace wtorze nr 1 na szlaku Kłodawa – Zamków. Zdemontowano stary tor i sieć trakcyjną.Budowane są konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Między Kutnem a stacjąKrzewie wykonawca rozbiera tor i sieć trakcyjną. Rozpoczął również montażnowych konstrukcji sieci.

W Łowiczu w miejscu zlikwidowanej kładki budowane jestprzejście podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.Widać już konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy w ciągu ul. 3Maja, Trwają roboty torowe. Będzie budowana wiata na peronie nr 1. Widać jużnowy budynek lokalnego centrum sterowania.

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin ukończonoprace w jednym z torów. Kończą się prace na jednym torze na odcinku Bednary –Łowicz. W Mysłakowie budowany jest nowy peron.

Przy modernizacji linii kolejowej Poznań – Warszawa pracujedzienne przeszło 500 osób. Układanie torów postępuje dzięki nowoczesnymmaszynom torowym: podbijarkom, zgarniarkom, oczyszczarkom tłucznia czypociągowi SUM do potokowej wymiany nawierzchni. Wykorzystywane są spychacze,koparki, samochody ciężarowe, ładowarki, maszyny do stabilizacji i wzmacnianiagruntu. Na modernizowanej trasie Sochaczew – Swarzędz wykorzystano już 313 tys.ton tłucznia. Położono prawie 12 tys. ton szyn i ułożono 165 tys. podkładów.Zużyto już 104 tys. metrów sześciennych betonu.

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów międzyWarszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli naprzejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalnyi międzyregionalny. Przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługędłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.

Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowebezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększąpoziom bezpieczeństwa. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje iprzystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa –Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz współfinansowany jestprzez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.