ZSSK potwierdzają, będzie nowy tabor zębatki na trasie Štrba – Strbske Pleso. Hybrydowy
W marcu na łamachInfoRail.pl pisaliśmy, że słowackie koleje ZSSK planują wymianę blisko 50-letniegiotaboru, kursującego na trasie zębatki Štrba – Strbske Pleso. Teraz przewoźnikoficjalnie potwierdził te doniesienia.
Jest to ruch spowodowany nie tylko wiekiem taboru, ale takżewzrostem, o 35 procent, liczby pasażerów. ZSSK rozważają zakup taboruhybrydowego. Docelowo zakupionych ma zostać 18 pociągów do obsługi połączeń wTatrach Wysokich. Obecnie eksploatowane48-letnie składy, zostały wprowadzone do ruchu w 1970 r. Dzisiejsza flota jest zatemprzestarzała i niewystarczająca. Nowe pociągi będą musiały jeździć częściej, wmiarę możliwości z prędkością do 80 km/h. Zwiększy się również pojemność,ponieważ powinny mieć co najmniej 160 miejsc. Obecne mogą zabrać na swój pokład124 pasażerów.
Hybrydowe pociągi będą mogły kursować na trasach Štrba -Strbske Pleso, ale także Pleso – StarySmokowiec – Poprad/Tatrzańska Łomnica. Nowe pojazdy będą musiały spełniaćwymogi transportowe szlaków górskich o wąskim rozstawie kół i będą wyposażone wnowoczesne systemy bezpieczeństwa i systemy informacyjne. Wagony powinny byćdostępne dla osób niepełnosprawnych System informacji pasażerskiej ma pokazywać trasę i aktualną lokalizacjępociągu. ZSSK będą mieć również szczegółowe informacje o liczbie pasażerówdzięki systemowi liczenia osób przechodzących przez drzwi wejściowe. Oczywiściebędzie klimatyzacja, gniazdka elektryczne i bezprzewodowy dostęp do Internetu.Nie zabraknie miejsca do przewozu rowerów, nart, snowboardów i wózków. Żywotnośćnowych jednostek to co najmniej 30 lat.
Zakup zostanie sfinansowany ze środków własnych ZSSK. Szacunkowawartość zamówienia zostanie ustalona na podstawie danych od producentów taborui badania rynku w segmencie pojazdów kolejowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„