Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ryszard Petru pyta na co idzie kasa z dotacji dla PKP Intercity?

inforail
04.09.2018 11:33

W lutym 2018 r.Minister Infrastruktury informował, że jednym z priorytetów na rok 2018 jest”skoncentrowanie się na działaniach mających na celu poprawę jakości realizowanychusług przewozowych” – pisze w interpelacji do Ministra Andrzeja AdamczykaRyszard Petru.

Narzędziem do realizacji celu ma być zwiększenie dotacji dlaPKP Intercity. W 2015 r. PKP Intercity otrzymało z budżetu państwa 484,4 mln złdofinansowania do przewozów międzywojewódzkich. W 2016 r. budżet państwaprzekazał PKP Intercity 522,9 mln zł dotacji, a w 2017 r. już 545,5 mln zł.Plan na 2018 rok zakłada dotowanie PKP Intercity kwotą 562,6 mln zł – podaje Petru.I pyta ministra:

1. Dlaczego drastycznie rośnie dotacja do PKP Intercity wkolejnych latach, skoro praca eksploatacyjna wykonywana przez spółkę rośniezdecydowanie wolniej, a jest więcej pasażerów? Na co przewoźnik przeznaczadodatkowe środki?

2. W 2015 r. PKP Intercity pożyczył od Kolei Czeskich 30wagonów pasażerskich. W 2016 r. było to już 40 wagonów. Zaś w 2017 r. 50wagonów. Dlaczego PKP Intercity zrezygnowało z przetargu na zakup lub wynajemwagonów, zamiast tego wymieniając je z Czechami na niekorzystnych zasadach.

3. Jaka jest przyczyny pogorszenia oferty przejazdów doWrocławia i wycofania niemal wszystkich (poza jednym) składów Pendolino?

4. Jaka jest przyczyna nagminnych braków wagonówgastronomicznych w EIC. Brak wagonów nie jest rekomendowany obniżką cen, atakże nie jest podawany wcześniej do informacji.

Czekamy na stanowisko resortu w tej sprawie, a wmiędzyczasie zachęcamy naszych Czytelników do podjęcia próby odpowiedzi napowyższe pytania. Za kilka tygodni przekonamy się, czy były poprawne.