Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmiany w Skarżysku-Kamiennej. Dworzec i jego otoczenie

inforail
20.08.2018 07:57

Blisko 31,5 mln złdotacji z UE otrzymał projekt budowy zintegrowanego systemu komunikacyjnegowraz z tunelem w obrębie dworca kolejowego w Skarżysku-Kamiennej.

Niebawem PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczną realizacjęinwestycji dot. remontu budynku dworca kolejowego w Skarżysku-Kamiennej orazmodernizacji linii kolejowych nr 25 i 8, które przebiegają przez miasto. Władzewoj. świętokrzyskiego zaproponowały spółce, aby złożyła wniosek odofinansowanie z funduszy unijnych kolejnych inwestycji w obrębie dworca.

„Od dawna w Skarżysku mówiło się o potrzebie zbudowaniatunelu przy dworcu kolejowym, który skomunikuje mieszkańców z każdym peronem ihalą dworcową oraz połączy dwie części miasta, podzielone przez tamtejsze liniekolejowe. Z tego też powodu w pieniądzach z Regionalnego Programu Operacyjnego(RPO) Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 zagwarantowaliśmymożliwość sfinansowania takiego projektu” – powiedział w rozmowie z PAPwicemarszałek Jan Maćkowiak.

W miejsce istniejącej kładki dla pieszych, przeznaczonej dolikwidacji, zbudowane zostanie przejście pod torami spełniające funkcję tunelupieszo-rowerowego. „Ta kładka jest niebezpieczna, w złym stanietechnicznym, ciągle wymaga kosztownych remontów i na pewno nie jest wygodna”– podkreślił Maćkowiak.

Dodał, że zastąpienie jej podziemnym tunelem poprawibezpieczeństwo i komfort zarówno pieszych, jak i rowerzystów. „Do tej poryrowerzysta miał problem, bo musiał objeżdżać kilka kilometrów, żeby dostać sięz dworca do pobliskiego osiedla, albo wnosić swój rower krętymi schodami nakładkę, prowadzić go po niej i znosić znów z dużej wysokości, co byłoniewygodne i niebezpieczne” – zaznaczył wicemarszałek.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną także dwa perony.Wykonanych zostanie również szereg prac towarzyszących w zakresie odwodnieniatorów stacyjnych, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki trakcyjnej inietrakcyjnej, branży kubaturowej oraz teletechniki.

„Zbudowany zostanie parking po stronie osiedla DolnaKamienna i ten tunel będzie miał powiązanie z istniejącymi ciągamikomunikacyjnymi i całą infrastrukturą po jednej i drugiej stronytorowiska” – dodał Maćkowiak.

Realizacja projektu zaplanowana jest w formule „zaprojektuji wybuduj”. Prace powinny ruszyć w przyszłym roku i potrwają do 2020 r. Łącznykoszt inwestycji to ponad 45 mln zł (wydatki kwalifikowane to 37,1 mln zł), zczego 31,5 mln zł stanowić będą środki unijne.

Maćkowiak podkreślił, że inwestycja jest załatwieniemważnego, ale tylko jednego problemu. „Drugim problemem jest utrudnienie wkomunikacji samochodowej w tych dwóch częściach miasta i niejako kompleksowo,choć z innego działania w naszym RPO, starosta wspólnie z prezydentem składająinny wniosek i będziemy przebudowywać wiadukt drogowy nad torami, który w tejchwili jest zakorkowany, przez który nie ma należytej komunikacji pomiędzydwoma częściami miasta” – zaznaczył wicemarszałek.