Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metro oddaje ulicę Ossowskiego

infotrans
03.08.2018 10:26

Ulica M. Ossowskiegow środę, 1 sierpnia, została udostępniona warszawiakom. To pierwsza drogaotwarta po rozbudowie II linii metra na Targówku. W pobliżu wyremontowanejulicy widać już klatki schodowe i szyby windy przyszłej stacji podziemnejkolei.

Mówiłam już nie raz”Metro zmienia Warszawę”. Tak właśnie dzieje się na Targówku. Już wkrótcemieszkańcy będą mogli skorzystać z podziemnej kolei, ale nie mniej ważne jestto co dzieje się na powierzchni. Dopięliśmy swego, wykorzystaliśmy szansę,którą dała nam rozbudowa metra i zgodnie z zapowiedziami dziś oddajemy doużytku pierwszą przebudowaną ulicę na Targówku – zapowiada RenataKaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy, która wczoraj oglądała efektyprzebudowy.

Ulica Michała Ossowskiego dotychczas była przecięta placembudowy stacji C17 Targówek. Obecnie tutaj oraz na terenie pozostałych dwóchbudowanych stacji metra na Pradze-Północ i Targówku wykonawca rozpoczął jużodtwarzanie infrastruktury miejskiej na powierzchni. Obok zasypywane są stropypodziemnych budowli, budowane klatki schodowe i szyby wind, widać już takżezarysy przyszłych jezdni i chodników.

Pierwszą ulicą udostępnioną do ruchu jest właśnie ul. M.Ossowskiego. Ten fragment ulicy został odbudowany zgodnie z projektamiprzebudowy tzw. obwodnicy Targówka przygotowanymi przez Zarząd Dróg Miejskich.Są nowe chodniki, asfaltowa droga rowerowa oraz zatoki autobusowe. Na jezdniwyznaczono dwa przejścia dla pieszych z azylami. Plac budowy metra pozostaniepo obydwu stronach ulicy, dlatego też po jej północnej stronie zamknięty będziechodnik a po obydwu stronach będą funkcjonowały wjazdy na plac budowy. Następnąulicą odbudowaną po metrze będzie Trocka – wykonawca planuje otworzyć jąjesienią.

W tej chwili trwa budowa dwóch odcinków II linii metra – wkierunku północno-wschodnim i zachodnim. Będą na nich po trzy stacje. Na prawymbrzegu Wisły powstaje ok. 3,12 km trasy. Stacje to: Szwedzka (C16) pod ul.Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicyskrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonieskrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Tutaj za ostatnią stacją znajdą siętory odstawcze i komora do zawracania. Umowę na budowę podpisano w marcu 2016roku (czas wykonania 38 miesięcy), wykonawcą jest wybrana w przetargu firmaAstaldi S.p.A. z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1 066 741 483,79 zł brutto.Natomiast w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego budowane jest ok. 3,4 kmpodziemnej kolei. Stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką wrejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską powschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny orazKsięcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. KsięciaJanusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Umowę podpisanowe wrześniu 2016 roku (czas wykonania 38 miesięcy), a wykonawcą jest wybrana wprzetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Kwota kontraktuwynosi 1 147 999 590,00 zł brutto.