Nowe dane na temat dostępności ezt-ów PKP Intercity, Flirty nadal na czele!
Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło statystykędostępność i sprawność ezt-ów PKP Intercity serii ED74, ED160, ED161 i ED250 wposzczególnych miesiącach 2017 roku oraz pierwszego kwartału 2018 roku.
W tabeli wskazanośrednią dostępność pojazdów w dobie oraz średnią dobową liczbę pojazdówwyłączonych na planowe czynności utrzymaniowe i inne naprawy.
ED74(14 szt.) |
dostępne |
na planowych czynnościach |
w naprawach |
odstawione |
|
sty-17 |
3,74 |
0,10 |
1,13 |
9,03 |
|
lut-17 |
1,82 |
0,11 |
1,07 |
11,00 |
|
mar-17 |
2,03 |
0,07 |
0,90 |
11,00 |
|
kwi-17 |
0,90 |
0,93 |
1,17 |
11,00 |
|
maj-17 |
0,90 |
1,81 |
0,29 |
11,00 |
|
cze-17 |
2,57 |
0,33 |
0,10 |
11,00 |
|
lip-17 |
2,42 |
0,32 |
0,26 |
11,00 |
|
sie-17 |
2,55 |
0,10 |
0,35 |
11,00 |
|
wrz-17 |
2,57 |
0,03 |
0,40 |
11,00 |
|
paź-17 |
2,52 |
0,16 |
0,32 |
11,00 |
|
lis-17 |
2,07 |
0,16 |
0,77 |
11,00 |
|
gru-17 |
1,78 |
0,06 |
1,16 |
11,00 |
|
sty-18 |
1,87 |
0,10 |
1,03 |
11,00 |
|
lut-18 |
2,50 |
0,07 |
0,11 |
11,32 |
|
mar-18 |
1,00 |
0,06 |
0,00 |
12,94 |
|
ED160(20 szt.) |
dostępne |
na planowych czynnościach |
w naprawach |
||
sty-17 |
17,62 |
1,71 |
0,67 |
||
lut-17 |
16,06 |
1,61 |
2,33 |
||
mar-17 |
17,35 |
1,87 |
0,78 |
||
kwi-17 |
17,53 |
1,74 |
0,74 |
||
maj-17 |
17,38 |
1,86 |
0,76 |
||
cze-17 |
17,29 |
1,76 |
0,95 |
||
lip-17 |
17,43 |
1,95 |
0,62 |
||
sie-17 |
17,27 |
2,00 |
0,73 |
||
wrz-17 |
17,57 |
1,95 |
0,48 |
||
paź-17 |
17,64 |
2,00 |
0,36 |
||
lis-17 |
17,45 |
1,95 |
0,60 |
||
gru-17 |
17,68 |
1,74 |
0,58 |
||
sty-18 |
17,68 |
1,77 |
0,55 |
||
lut-18 |
17,55 |
1,45 |
1,00 |
||
mar-18 |
17,14 |
1,32 |
1,55 |
||
ED161(20 szt.) |
dostępne |
na planowych czynnościach |
w naprawach |
||
sty-17 |
16,14 |
1,76 |
2,10 |
||
lut-17 |
17,06 |
1,28 |
1,67 |
||
mar-17 |
17,09 |
1,30 |
1,61 |
||
kwi-17 |
16,68 |
1,37 |
1,95 |
||
maj-17 |
15,52 |
1,24 |
3,24 |
||
cze-17 |
14,81 |
1,05 |
4,14 |
||
lip-17 |
15,00 |
0,95 |
4,05 |
||
sie-17 |
15,32 |
1,18 |
3,50 |
||
wrz-17 |
15,62 |
0,81 |
3,57 |
||
paź-17 |
16,59 |
0,95 |
2,45 |
||
lis-17 |
15,65 |
1,10 |
3,25 |
||
gru-17 |
15,00 |
1,79 |
3,21 |
||
sty-18 |
15,41 |
1,41 |
3,18 |
||
lut-18 |
16,20 |
1,40 |
2,40 |
||
mar-18 |
15,23 |
1,32 |
3,45 |
||
ED250(20 szt.) |
dostępne |
na planowych czynnościach |
w naprawach |
na planowych testach |
|
sty-17 |
16,00 |
1,48 |
1,52 |
1,00 |
|
lut-17 |
16,28 |
1,67 |
1,06 |
1,00 |
|
mar-17 |
16,30 |
1,57 |
1,13 |
1,00 |
|
kwi-17 |
16,00 |
1,42 |
1,58 |
1,00 |
|
maj-17 |
15,76 |
1,00 |
2,24 |
1,00 |
|
cze-17 |
15,71 |
0,81 |
3,48 |
0,00 |
|
lip-17 |
15,95 |
1,52 |
2,52 |
0,00 |
|
sie-17 |
15,73 |
2,23 |
2,05 |
0,00 |
|
wrz-17 |
16,38 |
2,00 |
1,62 |
0,00 |
|
paź-17 |
15,50 |
1,68 |
2,82 |
0,00 |
|
lis-17 |
15,65 |
1,30 |
3,05 |
0,00 |
|
gru-17 |
14,00 |
1,89 |
4,11 |
0,00 |
|
sty-18 |
13,45 |
1,14 |
5,41 |
0,00 |
|
lut-18 |
15,15 |
1,20 |
3,65 |
0,00 |
|
mar-18 |
15,55 |
1,77 |
2,68 |
0,00 |
PKP Intercitywyjaśniły, że porównując ww. dane z wcześniejszymi okresami eksploatacji nowychezt-ów zauważona została poprawa niezawodności tych pojazdów, wynikającą m. in.z wyeliminowania usterek tzw. „wieku dziecięcego”.
Spółka podała, że brakwzrostu lub spadek dostępności poszczególnych serii pojazdów jest skutkiemwypadków na przejazdach drogowo-kolejowych, które spowodowały długotrwałewyłączenia niektórych pojazdów z eksploatacji. W przypadku jednostek serii ED74większość pojazdów oczekuje na wykonanie planowanej i przygotowywanej obecnienaprawy na poziomie P5 (odnowienie pojazdu, obejmujące demontaż podzespołóworaz ich wymianę na nowe lub zregenerowane) wraz z modernizacją, dlatego teżaktualna dostępność tych jednostek jest niewielka.
PKP Intercity informuje,że głównymi przyczynami wyłączenia jednostek serii ED160, ED161 i ED250 zeksploatacji były zdarzenia na przejazdach drogowo-kolejowych oraz zdarzeniazwiązane z infrastrukturą kolejową, np. wjazd na odcinek o obniżonej siecitrakcyjnej. Naprawy ewentualnych usterek są wykonywane na bieżąco i niepowodują długotrwałych przerw w eksploatacji pojazdów. W przypadku naprawpowypadkowych czas potrzebny na ich wykonanie jest dużo dłuższy z uwagi m. in.na duży i zróżnicowany charakter uszkodzeń oraz konieczność opracowaniatechnologii naprawy.
PKP Intercity poinformowały,że obecnie w naprawach powypadkowych znajdują się: jedna jednostka serii ED160,dwie jednostki serii ED161 oraz dwie jednostki serii ED250. Jednostki seriiED74 oczekują natomiast na wykonanie koniecznej naprawy wraz z modernizacją, aich przywrócenie do eksploatacji w pełnym zakresie planowane jest po ukończeniutych napraw, a zarazem dostosowaniu do aktualnego standardu pociągów PKPIntercity.
„